Atald Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noiseblocker vifter som selv bråker relativt mye. Imponerende. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 GTX560ti SLI kjører fint på 650W Som du kan se iGuru3Ds test av 560ti SLI trekker hele oppsettet 450W Mulig det er jeg som ikke leser dette helt riktig men: copy paste fra linken din: A second card requires you to add another ~175 Watts. You need a 700+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system (800+ to a KiloWatt is recommended if you plan on any overclocking). Visst, det er brukt en cpu som trekker mer en den TS skal skaffe men er det alikevell bedre å gå for en 650w psu når den 750w er på kampanje ? Iexo. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 (endret) GTX560ti SLI kjører fint på 650W Som du kan se iGuru3Ds test av 560ti SLI trekker hele oppsettet 450W, men det er med en overklokket strømsluker av en i7 965. Med i5 2500 vil man nok komme godt under 400W før overklokk. Bare pass på at strømforsyningen har nok PCIe-kabler. Ang. vifter så ta deg en tur på Techbay og se på Noiseblocker BlackSilent XL2 samt Noiseblocker Blacksilent XLP. Ekstremt gode og stillegående vifter. Dog vil nok Scythe GT være bedre på en radiator da disse produserer noe høyere statisk trykk såvidt jeg vet. Kan også anbefale Scythe Kazemaster Pro(viftekontroller) som dustinhome fører til ca. 350kr. Med denne har man også mulighet for å skru av viftene fullstendig noe som ihvertfall jeg synes er en stor fordel. Takker for svar! Skal se litt på viftene nå. Viftekontrolleren har jeg fått annbefaling på tidligere så tror nok det er den jeg går for da =) (Det er denne ikke sant?) Endret 22. september 2011 av Boil In Bag Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Noiseblocker vifter som selv bråker relativt mye. Imponerende. Ingen 1500rpm 120mm vifter er stillegående, men ift. andre vifter, pris og hvor mye luft de flytter synes ihvertfall jeg de er imponerende. De få testene som er foretatt med disse viftene er også positivt samstemte såvidt jeg har sett. GTX560ti SLI kjører fint på 650W Som du kan se iGuru3Ds test av 560ti SLI trekker hele oppsettet 450W Mulig det er jeg som ikke leser dette helt riktig men: copy paste fra linken din: A second card requires you to add another ~175 Watts. You need a 700+ Watt power supply unit if you use it in a high-end system (800+ to a KiloWatt is recommended if you plan on any overclocking). Visst, det er brukt en cpu som trekker mer en den TS skal skaffe men er det alikevell bedre å gå for en 650w psu når den 750w er på kampanje ? Iexo. Jo, 650W er litt på kanten, men det vil utvilsomt fungere fint. Med en god PSU riktignok. 750W vil jo dog være det beste. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Mulig det er litt juks rundt omkring på målinger, men 21 og opptil 31 db var ikke voldsomt imponerende tall. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Mulig det er litt juks rundt omkring på målinger, men 21 og opptil 31 db var ikke voldsomt imponerende tall. Desibel er logaritmisk. 50dB er 100 ganger høyere enn 30 dB. Desibel loudness chart. 30dB er ikke bråkete i det hele tatt. Når det er sagt er Noiseblocker-viftene stille for 1500RPM, hvis du ønsker god kjøling og stillhet har du veldig gode sjanser med disse. Bare ikke forvent at det skal være voldsomt stille. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Fullstendig klar over at desibel er logaritmisk, men med tanke på at jeg stadig vekk ser vifter hvor produsenten opererer med lavere tall enn på disse, var det lite imponerende med tanke på navnet på viftene. Endret 23. september 2011 av Atald Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Du kan ju ikke bare se på hvor høy lyd som kommer fra viften....du må se på hvor mye luft som flyttes sammen med hvor mye lyd som blir. Det går helt fint at finne vifter med lavere lyd: http://www.techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-multiframe-m12-s1-120x25?category_id=93 Men i forhold lyd/luftmengde er Noiseblocker bra. Selv liker jeg gentle typhoon viftene, okej lyd med ett høyt statisk trykk. Iexo. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Alle delene er motatt, og pcen skal bygges i løpet av kvelden (forhåpentligvis). Jeg må bare si at alle de kablene og alt det som skal kobles sammen får meg til å se på dette som veldig komplisert. Noen tips til selve byggingen for en "first timer" i pc-bygge verdenen? MVH Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Alle delene er motatt, og pcen skal bygges i løpet av kvelden (forhåpentligvis). Jeg må bare si at alle de kablene og alt det som skal kobles sammen får meg til å se på dette som veldig komplisert. Noen tips til selve byggingen for en "first timer" i pc-bygge verdenen? MVH Passer kabelen i hullet er det riktig 1 Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Alle delene er motatt, og pcen skal bygges i løpet av kvelden (forhåpentligvis). Jeg må bare si at alle de kablene og alt det som skal kobles sammen får meg til å se på dette som veldig komplisert. Noen tips til selve byggingen for en "first timer" i pc-bygge verdenen? MVH Passer kabelen i hullet er det riktig Det skal jeg huske på! En ting jeg alltid har vist er denne: "IKKE bruk makt/styrke for å få noe på plass!" Noe mer? Forresten, hvilken retning skal cpu vifta (Noctua NH-D14) peke? Mot RAM-brikkene(forsiden), mot bunnen, mot toppen eller mot baksiden? Endret 12. oktober 2011 av Boil In Bag Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kjøleren kan du montere slik at den blåser bakover mot exhaust. Det er ihvertfall sånn den i 9 av 10 tilfeller monteres. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Pc-en er nå montert, men jeg har noen spørsmål. Når pcen starter opp står det "CPU FAN ERROR!". Men jeg ser med egne øyne at viftene på CPU-kjøleren snurrer rundt. Jeg kan tenke meg at grunnen til at dette kommer opp er fordi jeg har koblet disse viftene (NOCTUA NH-D14) på 3-pins kontakter fordi det kun er 3-pins kontakter fra disse viftene, går det ann og koble disse 3-pins viftene på CPU_FAN_1 og CPU_FAN_OPT selvom det er 4-pins på disse? En annen ting er at LED-lampen "BOOT_DEVICE" lyser. Noe som forteller meg at BOOT_DEVICE ikke fungerer, men jeg finner både Kingston HyperX SSD-en og Spinpoint HDD-en i BIOS. Lyser denne lampa fordi jeg ikke har innstalert noe opperativssytem på SSD-en enda? Takker for svar! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Gå inn i BIOS, finn CPU fan og velg "ignore" på den Om boot_device lyser vet jeg ikke noe om det. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Du kan tilkoble 3pins til hvilke som helst 4pins viftekontakter, men viftene vil da gå på full spiker. CPU_Fan error kan du også deaktivere i BIOS. Hvor er dette BOOT_Device-lyset? Du får nesten bare prøve å installere OS. Edit: Slått på målstreken av arni90. Endret 13. oktober 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Gå inn i BIOS, finn CPU fan og velg "ignore" på den Om boot_device lyser vet jeg ikke noe om det. Det at boot_device lyser signaliserer at jeg har gjort det rett Det kommer opp et "forslag" der det står noe lignende: "Instert your system boot device and reboot". Ang. cpu vifta, vil jeg få noen ulemper eller noe lignende i forhold til styrken på vifta osv? Jeg så ett annet forslag på et engelsk forum som var dette: "Use the Y-cable that came with your cooler. It is a very nice Y-cable that has three wires (0-12v, ground and rpm sensor) on one arm, and two wires (0-12v, ground) on the other. Your Noctua fans are misers when it comes to current - they don't draw much. Both fans together come nowhere near your cpu fan header's capacity. Next set up your mb to control the fans with voltage, not pwm. Hooking the fans up with the Y-cable to the fan header means the fans will speed up when the temp gets higher, slow down when they're not needed so much." [LINK - ehume sin post] Endret 13. oktober 2011 av Boil In Bag 1 Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Du kan tilkoble 3pins til hvilke som helst 4pins viftekontakter, men viftene vil da gå på full spiker. CPU_Fan error kan du også deaktivere i BIOS. Hvor er dette BOOT_Device-lyset? Du får nesten bare prøve å installere OS. Edit: Slått på målstreken av arni90. Etter hva dere to skriver så er det altså INGEN ulemper ved å koble viftene på 3-pins kontakter? Får jeg fortsatt den muligheten ved at ved lav tempratur holder den "lav profil" og ved høy temperatur holder den "høy profil"? I såfall skal jeg bare deaktivere cpu fan RPM i BIOS Takker for svar! Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg har deaktivert CPU LOW RPM og CPU FAN Qcontroller, men feil meldingen kommer fortsatt poppende opp. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Da har du isåfall ikke deaktivert det riktige alternativet. Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 Da har du isåfall ikke deaktivert det riktige alternativet. Hvilket hovedkort har du? Det er jeg rimelig sikker på at jeg har gjort Men uansett, jeg har "Auos pro ASUS P8Z68-V PRO". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå