Gå til innhold

Spill-PC 9-10k Åpen for forslag!


Anbefalte innlegg

Heisann ;)

 

Jeg har nå tenkt å bestille og bygge meg en gaming pc (endelig etter flere utsettelser). Siden jeg ikke er den fremste eksperten på området behøver jeg all hjelp jeg kan få :) På forhånd takk for svar og innspill/forlsag.

 

OPPSETT:

 

 

Totalt: 10 332,-

 

Noen spørsmål i tillegg:


  1.  
  2. Er det noe bedre skjermkort som er å annbefale(har tenkt å kjøre flere skjermer)?
  3. Trenger jeg virkelig en kjøler annet enn "Stock-kjøleren" som følger med?
  4. Trenger jeg noe mer watt enn det jeg allerede har?
  5. Følger kjølepasta med på CPU, bør jeg kjøpe en tube ved siden av?

 

Bare kjør på med alt annet dere mener trengs/ikke trengs og andre nyttige tips osv! Igjen, takk for svar :)

 

Mvh

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse


  1.  
  2. Er det noe bedre skjermkort som er å annbefale(har tenkt å kjøre flere skjermer)?
  3. Trenger jeg virkelig en kjøler annet enn "Stock-kjøleren" som følger med?
  4. Trenger jeg noe mer watt enn det jeg allerede har?
  5. Følger kjølepasta med på CPU, bør jeg kjøpe en tube ved siden av?

1. MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX er å anbefale.

2. Kommer helt an på om du skal overklokke, og siden du har valgt i5 2500K så anbefaler jeg deg en Noctua (den du har valgt er toppers). Du vil også få lavere temperaturer + mindre støy.

3. Er usikker men tror det holder med det du har valgt. Corsair HX 750W PSU, her får du litt mer watt og kvalitet (for fremtiden).

4. Hvis du kjøper den kjøleren fra Noctua så får du med en førsteklasses kjølepasta.

Endret av Daxen
Lenke til kommentar

amd sine kort støtter 3 skjermer per kort, mens nVidia støtter 2 skjermer per kort.

 

jeg har selv pro versjonen, og er fornøyd, særlig med min overclock. hvis du ikke skal overclocke så trenger du ikke det hovedkortet. da holder det med et billig kort, så lenge det har sata 3 og pci express 2.0. feks dette: http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-h67m-d2-b3-h67-s-1155-m-atx/product/5010552615 obs, støtter bare 1333mhz ram (du merker ikke forskjell uansett, har selv 1333mhz)

 

hvis du skal legge mer i skjermkortet så er neste trinn enten gtx 570 eller 6970. de er ca like gode, men yter ulikt i forskjellige spill.

 

uansett, nå ligger det jo masse tråder her om pcer i denne prisklassen du kan se på.

Endret av konrad_91
Lenke til kommentar

amd sine kort støtter 3 skjermer per kort, mens nVidia støtter 2 skjermer per kort.

 

jeg har selv pro versjonen, og er fornøyd, særlig med min overclock. hvis du ikke skal overclocke så trenger du ikke det hovedkortet. da holder det med et billig kort, så lenge det har sata 3 og pci express 2.0. feks dette: http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-h67m-d2-b3-h67-s-1155-m-atx/product/5010552615 obs, støtter bare 1333mhz ram (du merker ikke forskjell uansett, har selv 1333mhz)

 

hvis du skal legge mer i skjermkortet så er neste trinn enten gtx 570 eller 6970. de er ca like gode, men yter ulikt i forskjellige spill.

 

uansett, nå ligger det jo masse tråder her om pcer i denne prisklassen du kan se på.

Jeg har tenkt og overklokke i senere tid, så da beholder jeg det hovedkortet uten endringer, skal se på skjermkortene nå :) Har du noen side som sier hvilket kort som yter best til hvilke? Evt. fortelle meg hvilke spill med hvilket skjermkort yter best? :)

Lenke til kommentar

Hvor mange skjermer er det egentlig du skal ha ?

Både det kortet du har valgt og det kortet som Daxen anbefalte støtter flere skjermer.

 

Hvor høy oppløsning har du tenkt å spille på ?

 

 

Iexo.

Tenker på å ha tre skjermer, men har ikke enda bestemt meg ang dette. Det virker fristende, men vet ikke hvor brukervennlig og bra dette er (i forhold til oversikten i FPS spill).

Lenke til kommentar

Nå spiller det liten rolle hvor du monterer PSU. Enkelte modeller har dog veldig korte PCIe-kabler da de er beregnet på bunnmontering, men HX750 kan du montere hvor du vil innenfor rimelighetens grenser.

 

Videre bør du gå for AMD-basert skjermkort hvis du skal kjøre flere skjermer. Disse har som oftest mer VRAM som er en stor fordel ved spilling over flere skjermer og innehar dessuten Eyefinityfunksjonen.

Lenke til kommentar

6970 vs 570: http://www.anandtech.com/bench/Product/292?vs=306

 

jeg ville gått for 6970, siden da kan du ha 3 skjermer.

 

hvis du skal overclocke ville jeg gått for en corsair h80 kjøler: http://www.dustinhome.no/corsair-h80-hydro-cpu-cooler-s-775-1155-1156-1366-am2-am3/product/5010598006

 

har selv en h50, og er fornøyd med den.

 

Er det plass til den i kabinettet da? Eller blir det minimal plass?

 

EDIT: Trenger jeg virkelig en vannkjøler for å overklokke? Duger ikke den viften jeg har valgt? Hvor mye overklokking får jeg til med den viften jeg har valgt i forhold til vannkjøleren?

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar

EDIT: Trenger jeg virkelig en vannkjøler for å overklokke? Duger ikke den viften jeg har valgt? Hvor mye overklokking får jeg til med den viften jeg har valgt i forhold til vannkjøleren?

 

Den kjølern du har valgt er mer en bra nok, og vil nok være bedre en eller på lik nivå som H80. Men H80 tar mindre plass.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

EDIT: Trenger jeg virkelig en vannkjøler for å overklokke? Duger ikke den viften jeg har valgt? Hvor mye overklokking får jeg til med den viften jeg har valgt i forhold til vannkjøleren?

 

Den kjølern du har valgt er mer en bra nok, og vil nok være bedre en eller på lik nivå som H80. Men H80 tar mindre plass.

 

 

Iexo.

Jeg leste nettopp at stockvifta som følger med 2500-K er mer enn god nok for å overklokke cpu'en til 4ghz, og noe over det er bare overkill. Er det da vits med kjøling til CPU?

 

EDIT: Dette gjelder gaming

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dem er bedre, men dem bruker lit mindre spenning og får god kritikk. Jeg bruker dem og er fornøyd med det.

 

Dem er lit store så passer ikke sammen med alle typer av cpu kjølere.

 

 

Iexo.

Ja vel ja. Men da gidder jeg ikke å bytte om på det. Jeg vet at de ikke passer med den CPU kjøleren jeg har valgt nå, men hvis det var slik at de var mye bedre ville jeg ha byttet til vannkjøling og lagt til de brikkene.

 

Jeg tror nok forresten at det kun blir 1 skjerm og ikke 3 skjermer som jeg tenkte på, da jeg ikke ser helt nytten. Derfor lurer jeg på hvilke av HD6970 og GTX570 som vil være best for meg som skal for det meste spille FPS-spill og noe MMO-spill.

Lenke til kommentar

Har nå gått igjennom litt og kommet fra til dette:

 

OPPSETT:

 

 

Totalt: 10 315,-

 

 

Er det da noe som må endres på eller lignende? Si gjerne i fra om det er noe jeg har glemt, det er fort gjort. Si også i fra om du mener det er noen andre ting som evt. må endres på eller lignende! Takker for all hjelp så langt, den har vært til stor hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...