Thommas88 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hello. Jeg tar en del bilder av dette å det krever god macro funksjon/kvalitet. Skal Ganske nærme ting å tang da så lurer på om det er noen som har forslag til et og fler kameraer. Kommer til å filme også men det er ikke det jeg fokusere mest på men alltid et pluss om den har litt høy oppløsning i film også. Kameraet jeg har nå er et gammelt Cannon IXUS 950IS som jeg blir mer å mer missfornøyd med Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Dette er ikke "makrofotografi" som sådan - i så fall hadde du bare fått med litt av det ene benet til edderkoppen. De fleste kameraer kan gå mye tettere på enn det du gjør her. Skal du ha god bildekvalitet krever det god optikk - "the usual suspects" er i den sammenhengen Panasonic (LX3/)LX5, Canon (S90/)S95/S100, Olympus XZ-1. Ikke billige, men veldig gode. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Du sier ingenting om budsjett, men du bør vel vurdere speilrefleks med et dedikert makroobjektiv. Hvis budsjettet er begrenset kan du se på bruktmarkedet, iallefall hus kan du få mye bra for ikke alt for mye penger. Lenke til kommentar
Thommas88 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Du sier ingenting om budsjett, men du bør vel vurdere speilrefleks med et dedikert makroobjektiv. Hvis budsjettet er begrenset kan du se på bruktmarkedet, iallefall hus kan du få mye bra for ikke alt for mye penger. Har ikke tenkt å bruke mer enn 3000 kr å derfor postet jeg her i Kompaktkamera avdelingen. Skal se nermere på Panasonic (LX3/)LX5, Canon (S90/)S95/S100, Olympus XZ-1 Men kom gjerne med flere forsalg også. Dette er som å kjøpe pc deler, Noe jeg kan mere om men kamera kan jeg lite om å setter derfor pris på forslag fra dere MED erfaringer å kameraer Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Du sier ingenting om budsjett, men du bør vel vurdere speilrefleks med et dedikert makroobjektiv. Hvis budsjettet er begrenset kan du se på bruktmarkedet, iallefall hus kan du få mye bra for ikke alt for mye penger. Har ikke tenkt å bruke mer enn 3000 kr å derfor postet jeg her i Kompaktkamera avdelingen..... Nei, da blir det nok litt snaut ja, må vel opp i det dobbelte for mitt forslag. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hvis du vil ha god bildekvalitet, så er de jeg listet opp der beste i klassen. Lyssterk optikk, så du kan ta bilder i dårlig lys. God sensor, så det er mindre støy når du går opp i ISO på grunn av dårlig lys. Skarp og god optikk, så du får et klart og fint bilde. Eneste abrene er prisen, samt at zoomrekkevidden ikke er så stor. Men - det er en avveining. Vil du ha stort zoomområde og dårligere kvalitet, eller mindre zoomområde men bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 LX3 synes jeg ikke har noe god nærfunksjon, så ville ikke anbefale deg og kjøpe den. Kanskje en Pentax optio WG1, synes ledlysene rundt linsen virker som en fin ting til nærfotografering. Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Canon S95 selges jo nå brukt for ca. kr 2.000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå