Gå til innhold

Toshiba Qosmio X770-11N vs Asus G74SX-TZ042V

hjelpgaute

Hvilken ville du valgt?  

2 stemmer

1. 1. Toshiba Qosmio X770-11N eller Asus G74SX-TZ042V?

• Toshiba Qosmio X770-11N
    • Asus G74SX-TZ042V

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kjøpe meg en ny bærbar pc. Kommer til å bruke den mest til spilling og vanlig bruk. Forløpig ingen planer om sikkelig heftige spill, men det kan jo bli i framtiden. Skal vel spille mest Heroes might and magic 6 og Dota 2 når de kommer.

Har sett litt på forskjellige maskiner til under 15.000. Disse to frister mest: Toshiba Qosmio X770-11N og Asus G74SX-TZ042V.

Forskjellene er vel hovedsakelig:

Toshiba Qosmio X770-11N (http://www.prisjakt.no/product.php?p=942958):

-Skjermoppløsning: 1600x900

-Grafikkminne: 1536 MB

-Pris: 10 999 kr

Asus G74SX-TZ042V (http://www.prisjakt.no/product.php?p=928465):

-Skjermoppløsning 1920x1080

-Grafikkminne: 3072 MB

-Pris: 12 995 kr

-Virker som bedre mulighet for oppgradering

Er skjermoppløsning og grafikkminne viktig?

Noen andre bærbare pc'er jeg heller bør se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD-skjermoppløsning er nok for mange et "must". Asus-en kan kjøre Crysis 2, som forøvrig er et av de mest krevende spillene på markedet, på high med omtrent 60 fps. Du har kanskje skjønt det, men kort sagt så er Asus-en den kraftigste. Og dyreste. Du må nesten vurdere behovene dine selv.

Endret av LemonNinja
Lenke til kommentar
  branick skrev (På 19.9.2011 den 0.02):

Toshibaen har jo et bedre skjermkort, samt litt lavere oppløsning på panelet, så ingen tvil om at du vil få mer FPS på den maskinen.

Forklar hvorfor skjermkortet på Toshibaen er bedre? Og ja, du får fler fps på Toshibaen hvis begge kjører samme spill med samme innstillinger på grafikken, og hvis begge kjører i skjermenes oppløsning. Du får også voldsomt mye bedre fps i Toshibaen hvis du setter ned oppløsningen til 800x600 ...

Til trådstarter; Hvorfor skal du ha en maskin med såpass bra skjermkort, og såpass dyre, hvis du ikke har tenkt å spille "skikkelig heftige spill" ? I framtiden? Ja, men da kjøper du deg helst en maskin som spiller bra når framtiden har kommet - i framtiden vil sannsynligvis disse maskinene være utdaterte ;)

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  thomit skrev (På 19.9.2011 den 0.26):

Forklar hvorfor skjermkortet på Toshibaen er bedre?

Ifølge informasjonen jeg fant på nvidias egne sider (produktark) om skjermkortvariasjoner, så står det at kortet med 1536MB dedikert videominne opererer med 192bit bushastighet, mens kortet med 3072MB dedikert videominne opererer med 128bit bushastighet. Rett gjerne på meg hvis jeg har gitt feil opplysninger, men etter hva jeg kunne lese meg frem til vil da kortet med litt mindre dedikert grafikkminne kunne yte en 10-15% bedre i spill pga høyere bushastighet.

Lenke til kommentar
  thomit skrev (På 19.9.2011 den 17.53):

Hmm, må sjekkes ... jeg hadde det for meg at 1.5 GB og 3 GB versjonene var 192 bit, mens 2 GB versjonen var 128 bit.

Var akkurat det jeg hadde funnet ut av en gang tidligere, Kanskje det er jeg som leste feil på nattestid. Undersøker selv akkurat nå i frykt for å ha gitt feil råd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...