Gå til innhold

[Løst] Jada, enda en "Hjelp med PC-oppsett"-tråd

Anbefalte innlegg

Takker for svar wholmen:-)

Tror jeg går for dette kabinettet nå.

Ett spørsmål til: Jeg skal streame fotball fra tv2sumo og sende ut gjennom en full hd kanon. Holder msi 570 twinn freezer til dette? Eller er dette signaler som bare går rett gjennom maskinen og ikke via gpuen?

Veldig vanskelig å si.

Du vil få en viss ekstra load på skjermkortet, men hvor mye det påvirker gameplayet er vanskelig å si.

Jeg hadde ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har byttet HDD, kabinett og skjermkort nå (link). Har valgt å ikke oppgradere RAM, da jeg har nådd min maksgrense når det gjelder penger. Kan heller kjøpe mer RAM senere. Er dette nå et greit oppsett, eller er det fortsatt noe som ikke er optimalt (for denne prisen)?

Prøver meg også en gang til med dette: Er det noen som ser noen ulemper med å bestille noen deler fra Komplett og noen deler fra Dustin, etter hvor ting er billigst? (Går jeg for denne løsningen får jeg muligens kanskje råd til å oppgradere RAM også :p)

EDIT: Hvis jeg kjøper dette fra komplett og disse: PSU, CPU og HDD fra Dustin, kommer jeg ned på 8930 med oppgradert RAM. Hva mener dere? :)

Endret av javanuben
Lenke til kommentar

Er det noe som helst (betydelig) forskjell på dette og dette?

Ikke stor vil jeg tro. Kan ikke se alt heller.

Hvis jeg velger et av de AMD kortene, burde jeg da skifte hovedkort fra dette til dette?

Jeg ser ikke helt hvorfor, men forskjellen vil være minimal. Ingen kjører CFX i 8x/8x.

Vent, så 8x/8x CrossFire er fyfy? Jeg har ett kort i 16x PCI og det andre i 8x PCI, kjører ikke det da i 8x/8x modus?

Lenke til kommentar
Hvis jeg velger et av de AMD kortene, burde jeg da skifte hovedkort fra dette til dette?

Jeg ser ikke helt hvorfor, men forskjellen vil være minimal. Ingen kjører CFX i 8x/8x.

Vent, så 8x/8x CrossFire er fyfy? Jeg har ett kort i 16x PCI og det andre i 8x PCI, kjører ikke det da i 8x/8x modus?

16x/4x CFX er tull, 8x/8x er fint.

Herlig. Begynte å lure på om jeg hadde gjort ett stort feiltrinn her :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...