Gå til innhold

Geforce 580 Svidde helt av seg selv, ingen overclokking!

John (yoch)

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag er en dyster dag for meg!

skulle prøve Dead island på den nye gaming riggen min!

under spilling merket jeg at grafikken virket ''rar''

Og etter 10 min med spilling så begynte jeg og lukte svidd!

Skrudde pc'en av med en gang! åpnet den opp skjekket alt! ventet i 30 min før jeg skrudde den på igjenn!

Men idet jeg skrur på pc'en freser mitt 580 ut en stor mørk sky! Og det er nå jeg skjønner at noe er Veldig veldig galt! Skrur av med en gang og kutter all strøm. Henter bordviften min og setter den på full måkking før og kjøle ned Gpu'en. Men til ingen nytte. Får ikke bilde lengre på pc'en.

Hovedkortet mitt har en Led som indikere at noe er galt med gpuen.

Kortet er ikke clokket og jeg har vifter overalt i kabinetet.

Faktiskt så er jeg temmelig sikker på at tempraturen under ulykken ikke var over 70 grader.

Så jeg tenker kanskje en krets eller lignende gikk i stedet for over oppheting!

SÅ mitt spørsmål er, Har noen oppleved noe lignende? har aldri selv hørt om noe som dette!

Og er temmelig sikker dette er en Garanti sak!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røyk betyr som regel at kortet er helt gåent ja.

Fitt at du ikke fysisk har moddet det så det opplagt en garati/reklamasjons sak ja. Det er egentlig ikke så mye som er verdt å forsøke i et slikt tilfelle. Bare meld det til butikken raskest mulig.

Det er selvfølgelig mulig at slike ting skjer. Noen kort har produksjonsfeil av diverse slags som kan føre til at de selvdestruerer etter kort tids bruk. Jeg vil ikke begynne å spekulere på akkurat fra som kan ha vært feilårsaken utover at det sansynligvis er snakk om en produksjonsfeil - da det hjelper lite i praksis. Det er ihvertfall ingenting du selv kan ha gjort for å provosere frem dette så lenge du ikke har rotet med kjøleren eller overvoltet kortet ekstremt (og det sier du jo at du ikke har gjort). Da er det bare å sende det tilbake for et nytt kort.

-Stigma

Lenke til kommentar

Send tilbake på garanti.

Angående hva som skjedde vil jeg tro en av VRMene på kortet gikk i lufta. Røyk og fresing pleier vanligvis å tilsi dette, alt blir svidd da, så nå har du sannsynligvis et kort der selv grafikkbrikka er kjørt sønder og sammen. Hvorfor dette skjer er enten feilproduksjon eller manglende kontakt på kjøling av VRM eller begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...