Vanskelig Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei guys. Jeg har en gitar, jeg har en Fender Mustang II forsterker og et program på pc'en som heter "Ableton Live Lite 8", til å ta opp og mixe musikk. Utfordringen min er å få signalet fra gitaren inn i pc'en. Må jeg ha et lydkort beregnet på dette? Må jeg montere noe internt i pc'en eller kan jeg få en ekstern dings? Hvor mye må jeg opp i for å få en grei kvalitet? Eller er det bare jeg som ikke har skjønt det, slik at jeg kan koble det slik det er i dag? Jeg bruker jo programmet "Fender fuze" hvor gitaren kommuniserer med programmet, eller kanskje forsterkeren?! Please help ! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 om det er en signal utgang fra forsterkeren din kan du i teorien kjøre den inn i mic /line in men om dette funker i praksis har jeg ingen anelse om Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Hmm. Signalutgang har den vel ikke??! Som du ser av bildet så har den input til gitaren eller mic, en "footswitch" utgang, hodetelefoner og usb. Endret 19. september 2011 av Vanskelig Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 hva gjør USB porten da? og det funker sikkert å bruke hodetelefon utgangen Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 USB porten kobler forsterkeren til pc'programmet. Jeg får forske litt! Lenke til kommentar
Oktober1 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Du kan koble forsterkeren til mikrofon/line-in på pcen via hodetelefonutgangen på forsterkeren, men det vil mest sannsynlig ikke gi veldig god lyd. Det innebygde lydkortet i pcer pleier ikke være veldig mye å skryte av. Det vil også kunne bli ganske høy forsinkelse med dette oppsettet. Selv kan jeg anbefale produktene til Line6: http://line6.com/products/recording/ Dersom du bare skal ta opp gitar, kan jeg anbefale UX1 eller UX2. De gir veldig mye bedre kvalitet og lyd, og du får med et hav av forsterkere og effekter å velge mellom. Et annet musikkprogram som kan anbefales er Reaper: http://www.reaper.fm/ (Gratis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå