V.I.C Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei Litt før sommeren så mistet jeg den forrige dataen(bærbare) jeg hadde i bakken. Etter det kommer jeg ikke skikkelig inn på dataen. Den går på, men den går ikke forbi det svarte bildet som kommer rett før innloggingssiden kommer opp. Prøvde å reboote systemet, men da fikk jeg feilmelding. Jeg har noen gamle filer og bilder innpå som det hadde vært greit å få tilgang på, er det noen som vet om noen metode for å hente ut data fra maskinen uten å sende den inn? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det enkleste er nok å pelle ut harddisken, og koble den til et USB-adapter. Hvilken type adapter du trenger, er litt avhengig av type disk (ATA/SATA/2,5"/1,8"). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Boot en Linux CD, eller plukk ut disken og koble den til en annen PC. Men det er jo meget mulig at disken er defekt, den tåler ikke harde støt. Det er derfor man bruker noe som heter backup. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Voksne menn tar ikke backup men gråter ofte. Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 ok, takk for tips:) Skal sjekke litt ut... har backup av mye, men ikke alt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå