toazty Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 skal flytte å lurer litt på hva jeg kan ta med og ikke.. av lamper, persienner etc. noen som har peiling? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Hva skal du flytte ut fra? Endret 18. september 2011 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 du gir oss ikke stort med informasjon her du.... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 http://www.nef.no/xp/pub/topp/kjop_og_salg/481475 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 spørr fordi jeg ikke vet noe om dette, og da vet jeg heller ikke hva info dere trenger... men skal flytte ut av en borettslagsleilighet/rekkehus. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Alt som er fastmontert og som var i leiligheten under visningen skal følge med boligen. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 men i den linken så stod det " alt av hvitevarer som var i bolig under visning føler med." dvs, kjøleskap, oppvaskmasin komfyr, selv om det ikke er fastmontert eller integrert , skal dette føle med ??? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Enkelt og greitt, det som var i leiligheten når du flyttet inn forblir i leiligheten. Ergo, det du har bragt inn, tar du med deg, av det du vil ha med deg. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Alt som sto i leiligheten når du overtok den skal være igjen, det kan da ikke være så vanskelig å skjønne hva det betyr. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det som var i boligen da du overtok den. Trenger ikke være så vanskelig Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 og hvis leiligheten var ny, og jeg satt opp persienner og gardiner og lamper og hvitevarer, så er det greit å ta alt det med seg? ( var det så lett allikevell? ) Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det du har kjøpt selv/har tatt med selv tar du med når du flytter ut. Voilá. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 og hvis leiligheten var ny, og jeg satt opp persienner og gardiner og lamper og hvitevarer, så er det greit å ta alt det med seg? ( var det så lett allikevell? ) Ja, det er jo tross alt dine ting. Så ta de med deg.. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 jaja, hvis det er så enkelt så.. men i følge den linken som jeg ble servert så står det jo at alt av hvitevarer skal stå igjen, samt persienner gardinholdere etc... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er dette en bolig som du har solgt, følger du listen til Norges Eiendomsmeglerforbund, som jeg linket til over, med mindre du har avtalt noe annet med kjøper. Noe annet medfører erstatningsansvar. Er dette en bolig som du leier, tar du med deg det du bragte med deg, med mindre det er fastmontert/integrert (f.eks. persienner). 1 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 eier boligen ja... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Det du har kjøpt selv/har tatt med selv tar du med når du flytter ut. Voilá. og hvis leiligheten var ny, og jeg satt opp persienner og gardiner og lamper og hvitevarer, så er det greit å ta alt det med seg? ( var det så lett allikevell? ) Ja, det er jo tross alt dine ting. Så ta de med deg.. Tror dere bør ta en titt på Avhendingsloven, før dere svarer på slike spørsmål. Når man selger en bolig, så skal kjøper forvente at den del ting følger boligen, med mindre noe annet er avtalt. En del ting er derfor kjøpers eiendom, som en del av salget. 3 Lenke til kommentar
toazty Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 takktakk... tar de andre innleggene med en klype salt, kun du som hadde referanser og fakta Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 De andre innleggene ble unøyaktig fordi du ikke hadde gitt all fakta. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Når det gjelder hvitevarer, så kan du alltids høre med kjøper, om han er interessert i dem. Hvis han har sine egne, så kan det være at de er til bry om de står igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå