Meier Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Vet ikke om du har tatt turen til Drammen enda, men når du først er på Gulskogen gård kan du jo også dra til Åskollen. (Buss 04 mot Kniveåsen hvis du tar tog og buss, går 2-3 ganger i timen. Da kan du gå av på en holdeplass et par hundre meter etter at du ser veien på høyre side). Se linken nedenfor Alléen går opp til en stor gård, ganske fint om du er der til riktig tid Det er den lange rette veien (grus) som går til venstre fra hovedveien her: http://maps.google.no/maps?q=%C3%A5skollen&hl=no&ie=UTF8&ll=59.706058,10.25842&spn=0.00735,0.026157&sll=61.143235,9.09668&sspn=14.913438,53.569336&vpsrc=6&hq=%C3%A5skollen&t=m&z=16 Ja se den. Den må utforskes. Ser det er 3 stk der. Gulskogen var meget bra. Tar en tur når kulda har vært på ferde. da kommer fargene for fullt. Bare ikke bladene har fallt av da. Takk for tipset. Nedenes hoved gård utenfor Arendal har også en alle (tror det heter så. Uansett så heter det nedenes der ute.old garden Ser fin ut den. Men blir litt vel langt unna. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Det er fine alléer i Frognerparken, har du sett der? Lenke til kommentar
Meier Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Alleen til Stein Gård i Hole, Buskerud har asfalt. Bare til info før du drar hit :-) Jeg var der i dag. Det var en glissen allee. Så jo fin ut på nett, men ikke så fin i virkligheten. Bjørk blir litt fargefattig. Og det var en vei der ja. Så den egner seg ikke. Så ellers litt rundt i området der, men fant ikke noe egnet. Endret 6. oktober 2011 av Meier Lenke til kommentar
Meier Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Det er fine alléer i Frognerparken, har du sett der? Ja jeg har vært der. men de har lyktestolper og asfalt. Og de ser litt for perfekte ut. Ellers skal jeg prøve på Hovedøya, der er det noen svære flotte trær. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Vet ikke om du har tatt turen til Drammen enda, men når du først er på Gulskogen gård kan du jo også dra til Åskollen. (Buss 04 mot Kniveåsen hvis du tar tog og buss, går 2-3 ganger i timen. Da kan du gå av på en holdeplass et par hundre meter etter at du ser veien på høyre side). Se linken nedenfor Alléen går opp til en stor gård, ganske fint om du er der til riktig tid Det er den lange rette veien (grus) som går til venstre fra hovedveien her: http://maps.google.no/maps?q=%C3%A5skollen&hl=no&ie=UTF8&ll=59.706058,10.25842&spn=0.00735,0.026157&sll=61.143235,9.09668&sspn=14.913438,53.569336&vpsrc=6&hq=%C3%A5skollen&t=m&z=16 Ja se den. Den må utforskes. Ser det er 3 stk der. Gulskogen var meget bra. Tar en tur når kulda har vært på ferde. da kommer fargene for fullt. Bare ikke bladene har fallt av da. Takk for tipset. Kan bare tipse deg om at jeg går forbi gulskogen gård daglig, så jeg kan hviske deg i øret når kulden har satt inn og fargene kommet frem. "Gården" er jo åpen til enhver tid hele året så det er iallefall ikke noe problem å vente litt på fargene for din del Endret 7. oktober 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 8. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2011 Vet ikke om du har tatt turen til Drammen enda, men når du først er på Gulskogen gård kan du jo også dra til Åskollen. (Buss 04 mot Kniveåsen hvis du tar tog og buss, går 2-3 ganger i timen. Da kan du gå av på en holdeplass et par hundre meter etter at du ser veien på høyre side). Se linken nedenfor Alléen går opp til en stor gård, ganske fint om du er der til riktig tid Det er den lange rette veien (grus) som går til venstre fra hovedveien her: http://maps.google.no/maps?q=%C3%A5skollen&hl=no&ie=UTF8&ll=59.706058,10.25842&spn=0.00735,0.026157&sll=61.143235,9.09668&sspn=14.913438,53.569336&vpsrc=6&hq=%C3%A5skollen&t=m&z=16 Ja se den. Den må utforskes. Ser det er 3 stk der. Gulskogen var meget bra. Tar en tur når kulda har vært på ferde. da kommer fargene for fullt. Bare ikke bladene har fallt av da. Takk for tipset. Kan bare tipse deg om at jeg går forbi gulskogen gård daglig, så jeg kan hviske deg i øret når kulden har satt inn og fargene kommet frem. "Gården" er jo åpen til enhver tid hele året så det er iallefall ikke noe problem å vente litt på fargene for din del Ok, ja det hadde vært fint. Fallt for dette stedet. Tror det blir topp når bladene skifter farge der. Men det stod at det var åpent tom Oktober. Så hvordan det går an å komme inn hele året da? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Vet ikke om du har tatt turen til Drammen enda, men når du først er på Gulskogen gård kan du jo også dra til Åskollen. (Buss 04 mot Kniveåsen hvis du tar tog og buss, går 2-3 ganger i timen. Da kan du gå av på en holdeplass et par hundre meter etter at du ser veien på høyre side). Se linken nedenfor Alléen går opp til en stor gård, ganske fint om du er der til riktig tid Det er den lange rette veien (grus) som går til venstre fra hovedveien her: http://maps.google.no/maps?q=%C3%A5skollen&hl=no&ie=UTF8&ll=59.706058,10.25842&spn=0.00735,0.026157&sll=61.143235,9.09668&sspn=14.913438,53.569336&vpsrc=6&hq=%C3%A5skollen&t=m&z=16 Ja se den. Den må utforskes. Ser det er 3 stk der. Gulskogen var meget bra. Tar en tur når kulda har vært på ferde. da kommer fargene for fullt. Bare ikke bladene har fallt av da. Takk for tipset. Kan bare tipse deg om at jeg går forbi gulskogen gård daglig, så jeg kan hviske deg i øret når kulden har satt inn og fargene kommet frem. "Gården" er jo åpen til enhver tid hele året så det er iallefall ikke noe problem å vente litt på fargene for din del Ok, ja det hadde vært fint. Fallt for dette stedet. Tror det blir topp når bladene skifter farge der. Men det stod at det var åpent tom Oktober. Så hvordan det går an å komme inn hele året da? Det fine med gulskogen gård er at det er et område alle kan ferdes i, derfor er det også flere innganger til "Området". Fra stien ved vannet (hvor sjåboden ligger) er det en port som alltid er åpen. I tillegg er det også flere gjerder som er så ødelagte at en kan tråkke lett over. Disse gjerdene er langs den traffikerte broen. Det kreves aldri at man må betale penger, eller ha guidet tur, for å ferdes gjennom parken. Den er åpen for alle og alltid. Om man derimot ønsker å besøke hovedhuset innvendig er man nødt til å ha med guide. Det er godt mulig at hoveddøren (rett foran hovedbygget) er stengt i enkelte perioder for å forhindre hærværk, men portene bak har aldri vært låst. Det er aldri noe problem å komme inn, og det er aldri noe fare ved å bruke de andre inngangene heller Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Gulskogen gård er alltid åpen, hele året. Men selve Drammen museum (som eier gården) driver ikke med guiding etter oktober en eller annen gang. Så det er kun selve hovedbygningen som er stengt. Man kan bevege seg helt fritt der ellers. Jeg vet ikke hvordan du kom deg inn sist, men hovedporten er nok stengt siden det er inngangen til hovedbygningen. Men jeg er ikke 100 %, kan være åpen også... Uansett, på baksiden av gården ved turstien langs elva er det en annen port, og da kommer man rett inn i hagen/parken. Turstien er lett tilgjengelig fra broen like ved. Her: http://i52.tinypic.com/ou6tg6.png Endret 8. oktober 2011 av jvdp Lenke til kommentar
Meier Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2011 Gulskogen gård er alltid åpen, hele året. Men selve Drammen museum (som eier gården) driver ikke med guiding etter oktober en eller annen gang. Så det er kun selve hovedbygningen som er stengt. Man kan bevege seg helt fritt der ellers. Jeg vet ikke hvordan du kom deg inn sist, men hovedporten er nok stengt siden det er inngangen til hovedbygningen. Men jeg er ikke 100 %, kan være åpen også... Uansett, på baksiden av gården ved turstien langs elva er det en annen port, og da kommer man rett inn i hagen/parken. Turstien er lett tilgjengelig fra broen like ved. Her: http://i52.tinypic.com/ou6tg6.png Ok, men det stod på portene at det var åpent ut Oktober. Jeg gikk inn den porten som vender ut mot elva. Den hang det også en lås på, men var åpen. Men jeg regner med at fargene er på plass før utgangen av Oktober alikevel. De satte forøvrig opp et nytt gjerde ut mot veien ved broa, når jeg var der sist. Nå ser det også ut som kulda banker på døra snart, så da blir det vel noe greie på det. Lenke til kommentar
jvdp Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Btw, her er kort alleé jeg går forbi ca hver dag på veg til skolen: Ligger ved Drammen museum. Neppe like bra som gulskogen gård, men det er jo i området. Den er midt på kartet her: http://maps.google.com/maps?q=drammen&hl=no&ll=59.738367,10.198003&spn=0.000945,0.00327&hnear=Drammen,+Buskerud,+Norge&t=h&z=19&vpsrc=6 Endret 15. oktober 2011 av jvdp Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hvordan går/gikk prosjektet? Får vi se noen resultater? Lenke til kommentar
Meier Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Hvordan går/gikk prosjektet? Får vi se noen resultater? Hehe, ja prosjektet er fortsatt i gang. Men ingen hast. Jeg fant en bra alle i Oslo her nå. Men det blir først til høstfargene setter inn. Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 1. juli 2012 Del Skrevet 1. juli 2012 (endret) Vil forresten minna om ein allé som går av E18 rett opp til Aschjem gard, Ås kommune. Fin allé, tett med tre, grusveg. Veldig flott. Endret 1. juli 2012 av kjikvadrat Lenke til kommentar
Meier Skrevet 1. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2012 Vil forresten minna om ein allé som går av E18 rett opp til Aschjem gard, Ås kommune. Fin allé, tett med tre, grusveg. Veldig flott. Flott. Fant bilde av den på nett. Ser fin ut den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå