Meier Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Er på jakt etter fine alleer av trær. Tenker på å ta bildeIvideo av alleer med trær, i høst farger, men hvor finner jeg de? Tenkte da på Oslo området og omegn. Men kan jo reise litt og. Vil helst ikke ha annet enn trær og grusvei i alleen. Noen som veit? Endret 18. september 2011 av Meier Lenke til kommentar
skrim Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Ca 400 mrter inn igjenom veien i Maridalen fra brekke krysset ligger det en nedlagt ale men med gressbevokst vei. Fins også en del gårdsveier lengre inn i Maridalen med grusveier hvor lange disse er vet jeg ikke da jeg bare har registrert at det fins der. kjør til høyre ved Maridalen kapell Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Står noe om det her http://snl.no/allé Endret 18. september 2011 av baarsk Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Bygdøy har vel noen tror jeg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har lurka litt på alleer selv, motionblur burde bli gull i sådanne omgivelser Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Når vi snakker vi om sola.... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1372326&view=findpost&p=18327771 Endret 18. september 2011 av awesnes Lenke til kommentar
Meier Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 ja, Maridalen og Bygdøy kan kansje ha noe. Den på Tøyen har asfalt. passer ikke helt inn liksom. Har jo sett noen på div bilder, men vet ikke hvor de er. Det skal liksom være gammelt, og da passer ikke asfalt og lyktestolper inn. Jeg skal både ha bilder og video av den. Sånn når løvet faller og fargene er på plass. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Finnes på Kjellstad i Lier. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Finnes på Kjellstad i Lier. Ja det var en flott allee. Men litt for perfekt. Asfalt passer heller ikke inn. Men det går kansje an å manipulerer litt? Har ellers leitet litt rundt på Bygdøy, men ingenting å finne. Så nå må jeg sjekke i Maridalen. En alle med trær, som blir mest mulig fargerik, passer best. Så som lønn og denslags. fant ellers en liste fra veivesenet, men de var bare langs traffikerte veier med asfalt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Tips: Når du får tips om alléer så kan du bruke google streetview til å få en forhåndsvisning så du ikke kjører bomtur til steder med "feil" allé. Endret 27. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Gulskogen i Drammen: http://www.drammens.museum.no/dm/BYGNINGER/GULSKOGEN-GAARD/Gulskogen Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Kirkegården i Drammen har også en svær allê som går fra litt oppfor torget helt opp til krematoriet. Er også noen jævlig stilige gravsteiner der, sånne skulpturer av gråtende engler. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Hvorfor dra så langt? Det er en aldeles utmerket allé i Slottsparken.. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Tips: Når du får tips om alléer så kan du bruke google streetview til å få en forhåndsvisning så du ikke kjører bomtur til steder med "feil" allé. Slett ikke dumt. Jeg har aldri brukt det. Men hvis det er over alleer også, så er jo det bra. Takk for det. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Gulskogen i Drammen: http://www.drammens.museum.no/dm/BYGNINGER/GULSKOGEN-GAARD/Gulskogen Genialt! Der har vi den typen jeg ser etter. Da må jeg en tur til Drammen. Det er sånn passe avstand også. Lenke til kommentar
Meier Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Hvorfor dra så langt? Det er en aldeles utmerket allé i Slottsparken.. jeg har vært der, men syntes ikke de passet noe serlig. Ellers så jeg noe ved en kirkegård i Oslo her i dag. Like ved Lodalen. Endret 27. september 2011 av Meier Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Ta en titt på kirkegården på Bragernes-sida i Drammen også da Det er selvsagt blader på trærne så du får allê-effekten nå på sommertid. Den er så og si midt i sentrum. Endret 27. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Meier Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Ta en titt på kirkegården på Bragernes-sida i Drammen også da Det er selvsagt blader på trærne så du får allê-effekten nå på sommertid. Den er så og si midt i sentrum. Fin allee det, men her er det asfalt igjen. Det passer veldig dårlig. Kan jo kansje manipuleres, men vet ikke om det blir noe bra. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Nja, det er et kryss lengre oppe som er vanlig skogbunn-vei. Det er trær på begge sider i den kryssgående retningen også. Synes ikke på det bildet. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 I Vormsund er det massevis av gårdsalléer å ta av. Dog en 35 minutters kjøretur nordøst fra Oslo.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå