Predecessor Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Jeg har hatt Edition 5 i en kort periode. Alt har vært stabilt og greit så langt. I går kveld installerte jeg et nytt grafikkort, 3DLabs Wildcat VP880PRO 256MB 256bit DDR AGP, Dual. Nå fikk jeg imidlertid et kort det antageligvis er en feil på. Det er for så vidt greit med retur og alt det der. Problemet er at når jeg setter tilbake mitt "gamle" kort av typen Sapphire Radeon 9000 128MB, så får jeg striper i alle bildene som avspilles i Edition 5. Se HER hvordan det ser ut. Jeg avinstallerte alt av drivere fra 3D Labs, og oppdaterte samtidig driverne til Sapphirekortet. Disse stripene er mest fremtredene når kamera er i bevegelse. Jeg har på følelsen av Edition 5 tilpasser seg det kortet som sitter i maskinen når man installerer Edition 5, slik at et eller annet parameter ikke blir registrert. Dette er en teori, så ikke hugg hodet av meg om det er feil. Jeg har gjort nye forsøk på å digitalisere videotape, men resultatet er det samme. I tillegg har jeg kjørt en "repair" prosess av Edition 5 med påfølgende oppdatering av Service Pack 1. Noen som har en ide der ute? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 når du byttet ifra wildcat kort til sapphire kort så er det ikke utenkelig det er noe driver konflikt, ikke skyt meg om jeg tar feil for jeg bare gjetter nå. hun damen til venstre på bildet var pen forresten . Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 når du byttet ifra wildcat kort til sapphire kort så er det ikke utenkelig det er noe driver konflikt, ikke skyt meg om jeg tar feil for jeg bare gjetter nå.hun damen til venstre på bildet var pen forresten . He,he jeg skal ikke skyte deg om du tar feil, men jeg skyter deg om du kommer og sjekker opp dattera mi. Det siste var selvfølgelig en spøk. Jeg skal overbringe komplimetet til henne. Tilbake til alvoret. Jeg har som sagt avinstallert alt fra 3D Labs, men selvfølgelig kan det ligge ett eller annet på lur. Takker ellers for tilbakemeldingen. Mulig det dumper andre innom med oppskriften på en løsning. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 He,he jeg skal ikke skyte deg om du tar feil, men jeg skyter deg om du kommer og sjekker opp dattera mi. Det siste var selvfølgelig en spøk. Jeg skal overbringe komplimetet til henne. Tilbake til alvoret. Jeg har som sagt avinstallert alt fra 3D Labs, men selvfølgelig kan det ligge ett eller annet på lur. Takker ellers for tilbakemeldingen. Mulig det dumper andre innom med oppskriften på en løsning. haha, jeg ble bra skremt før jeg så det var en spøk :smile: . hvis alt ifra 3dlabs er avinstallert og drivere til radeon kortet er installert så aner jeg ikke hva som er galt desverre, men det er sikkert noen andre på forumet som gjør det. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Rense registret kanskje??? Slenger bare ut en ide her Don't shoot off-topic: Nærmer meg 300 innlegg nå Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Dette er et interlace problem. Vet det tidligere var mulig å endre mellom Primary Surface og Overlay Surface i Edition, men kan ikke se det i versjon 5 - et negativt trekk av Pinnacle, men det skal vel gå an å rette på det De nyeste driverene til ATI og nVidia har ikke noe problemer med dette og jeg tror også det skal la seg løse med WildCat - Kan du sjekke i kontrollpanelet om det står noe om Overlay der? Og hva slags instillinger som kan gjøres? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg mener jeg pratet med noen i Pinnacle på dette for en stund siden. De presiserte at Pinnacle ikke benytter seg av Overlay, men Inlay for å vise sin video. Jeg skal prøve å sjekke mer rundt dette og poster hvis jeg kommer over en løsning. I mellomtiden er det lurt å sjekke at du har de nyeste driverene til skjermkort og at Direct-X er oppdatert (men det er vel under kontroll allerede, skulle jeg tro). /Øystein :o Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Dette er et interlace problem. Vet det tidligere var mulig å endre mellom Primary Surface og Overlay Surface i Edition, men kan ikke se det i versjon 5 - et negativt trekk av Pinnacle, men det skal vel gå an å rette på det De nyeste driverene til ATI og nVidia har ikke noe problemer med dette og jeg tror også det skal la seg løse med WildCat - Kan du sjekke i kontrollpanelet om det står noe om Overlay der? Og hva slags instillinger som kan gjøres? Widcat kortet får jeg ikke sjekket mere med, defekt. Mener du kontrollpanelet i XP, eller kontrollpanelet til skjermkortet ATI? Her er resultatet i ATI's kontrollpanel: Her er det ikke mye å foreta seg. P.S. Jeg har også kjørt en runde med Norton Registry Scan. Hva om jeg avinstallerer Edition 5? Kjører forøvrig siste driver fra ATI. Takker for gode råd. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå