Gå til innhold

Kamptråd PL:Stoke - Manchester United


IcedInsanity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tc47: Jeg skjønner ikke at jeg gidder en gang, for det er det samme hver bidige gang. Berbatov svak i dag, men faen ass. Man skulle faktisk tro du nyter det. Latterlig å ha slikt hat (ja, jeg er villig til å kalle det det) mot spiller på eget lag. Du har knapt et eneste innlegg hvor du ikke nevner Berbatov i negativt ordlag. Blir for dumt vettu.

 

Rooney er viktig, ingen tvil om det, men jeg er sikker på at både Berba og Welbeck kan gjøre det like bra ved siden av han som Hernandez. Jeg mener at Hernandez bør være en supersub, og intet mer før han får på plass basis teknikk og skaffer seg flere strenger å spille på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil å slakte Berbatov etter en dag mot Stoke. Lite plass og lite tid kombinert med at han spilte ved siden av en Michael Owen som overhodet ikke hadde touchen med seg. Jeg har alltid ment at Berbatov - Rooney er det beste spissparet vårt, og mener det fortsatt. Det var et stort tap å miste Hernandez i dag, og det gjorde også arbeidsforholdene dårligere for Berbatov. Hernandez er jo omtrent som en mer bevegelig, hurtigere og generelt bedre Michael Owen. Jeg hadde håpet at Berbatov skulle få litt bedre arbeidsforhold når Welbeck kom på, men SAF valgte og heller satse på at Owen - Welbeck skulle kunne avgjøre det. Det var forresten èn kamp. Berbatov har ikke nok kamper i beina, og det har heller ikke Owen. Det var også en kamp der vi fortjente 1 - 2 straffer, og Stoke burde avsluttet kampen uten 11 mann.

 

Jones + De Gea er de eneste jeg egentlig er fornøyd med, men det var Stoke. Vi visste at vi kunne avgi poeng der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er de samme som forsvarer Berbatov hver gang. Må vel være stoltheten det går på, for Berbatov er helt latterlig ræv. Alle kan se det, foruten denne gjengen. Er en grunn til at såpass mange av oss direkte misliker spilleren (ikke personen) - For all del, jeg elsker "stilen" hans med kula jeg også, jeg er en fotballelsker som verdsetter brillianse når øyet blir servert så - men jeg takler ikke en så ufattelig begrenset spiller når svakheten er bevegelse. Nei, gi meg heller klønetouchet til Hernandez 100 av 100 ganger. Han spiller i det minste andre gode og prøver sitt beste. Sutrer heller ikke som en fireåring. Å se United med Berbatov på banen er som å se verdens mest feite mcdonalds stamkunde løpe etter bussen. Blir vi først satt under press kommer vi oss aldri ut fordi midtbanen ikke har noen å slå på.

 

Var veldig sutrete i går, men er i ved godt mot og humør i dag når resultatet har fått synke inn. 1-1 mot Stoke, 16p på 5 kamper og 22 kæsser. Nydelig. Var også en god kamp av De Gea i går, noe som på langsiktig plan er svært positivt. Vi manglet dessuten mange av våre "spillende" typer. Fjern Messi og et par starters, så er Barca middels de også.

 

Edit: Owen gidder jeg ikke "kritisere" engang, han er så langt over the hill at jeg ikke har han på radaren. Topp 3 svakeste signering av Fergie noensinne, mye grunnet hans bakgrunn naturligvis.

Endret av Game
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med Game. Greit nok at kolektivet igår var dårlig, men han gjør akkurat ikke noe for å gjøre det bedre, for han løper ekstremt lite.

 

Rooney er førstevalg og siden Rooney spiller en slags defensiv spiss passer ikke Rooney/Berba sammen, så han blir nok plassert langt bak i spissrekka når alle er tilbake.

 

Jeg ser egentlig ikke hvor vi skal bruke Berba lengere. Han kan ikke spille i Rooney rolla, for han er ikke like strukturert og god defensiv som det Rooney er. Han kan heller ikke spiller framfor Rooney, det er han alt for statisk til å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjorårets toppscorer i Premier League er latterlig ræv? Borte mot Stoke er hans første skikkelige kamp i år, har knapt hatt et innhopp. Owen, Anderson, Young m,fl slipper lattelig lett unna fordi enkelte har sine hakkekyllinger. Gullfiskhukommelsen lenge leve, Rooney var en bøtte drit i første halvdel av sesongen ifjor, Nani og Berba bar laget. La da mannen få noe som ligner på form før dere igjen hiver dere på sytetoget til TC.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er de samme som forsvarer Berbatov hver gang. Må vel være stoltheten det går på, for Berbatov er helt latterlig ræv.

 

Absolutt ikke. Har null problemer med å kritisere Berbatov, eller andre spillere når de gjør det dårlig for den del. Og i går var Berba dårlig, det har jeg allerede sagt.

 

Det jeg kritiserer enkelte for, er hvor usaklig man tillater seg å være når man omtaler fyren. Når man leser innleggene til tc er det akkurat som om man håper Berba misslykkes. Når Berba gjør noe dårlig, om det så bare er en litt dårlig touch som gjør at han mister ballen er det totalt krise. Men når han scorer og gjør andre bra ting så blir prestasjonen stadig vekk bagatellisert, eller oversett. Totalt motsatt med for eksempel Rooney, hvor en helt vanlig pasning blir omtalt som både verdensklasse og Scholes-klasse, mens elendige pasninger, for eksempel den til Berba mot Chelsea blir totalt oversett.

 

Jeg synes det er besynderlig.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fjorårets toppscorer i Premier League er latterlig ræv? Borte mot Stoke er hans første skikkelige kamp i år, har knapt hatt et innhopp. Owen, Anderson, Young m,fl slipper lattelig lett unna fordi enkelte har sine hakkekyllinger. Gullfiskhukommelsen lenge leve, Rooney var en bøtte drit i første halvdel av sesongen ifjor, Nani og Berba bar laget. La da mannen få noe som ligner på form før dere igjen hiver dere på sytetoget til TC.

Berba har aldri greid å bære United. Han var tidvis god i fjor ja, men det var fordi spillerne rundt han presterte. Hvor mange kamper scorte Berbatov i fjor? Han scorte heller ikke noen i Ligacupen, FA-Cupen og CL.

 

Samtidig så er jeg enig med Game, jeg ser kun de samme som forsvarer Berba atter og atter en gang. Må le av og til skal jeg innrømme.

 

Ja, jeg elsker når Berbatov glimter til med touchen av verdensklasse og viser av og til sitt gode blikk. Dessverre så bremser han opp spillet vårt altfor ofte, og når vi spiller den fotballen vi har gjort i det siste så kan vi ikke ha en som bremser opp.

 

Young var latterlig ræv mot Stoke han også, Anderson har vært dårlig i 2-3 kamper nå. Owen syns jeg glimter til med gode bakromsløp og han yter en god innsats. Jobber flere ganger tilbake. Eneste som jeg savnet av Owen mot Stoke var en bedre førstetouch.

Endret av Chuck Bass
Lenke til kommentar

Fjorårets toppscorer i Premier League er latterlig ræv? Borte mot Stoke er hans første skikkelige kamp i år, har knapt hatt et innhopp. Owen, Anderson, Young m,fl slipper lattelig lett unna fordi enkelte har sine hakkekyllinger. Gullfiskhukommelsen lenge leve, Rooney var en bøtte drit i første halvdel av sesongen ifjor, Nani og Berba bar laget. La da mannen få noe som ligner på form før dere igjen hiver dere på sytetoget til TC.

Berba har aldri greid å bære United. Han var tidvis god i fjor ja, men det var fordi spillerne rundt han presterte. Hvor mange kamper scorte Berbatov i fjor? Han scorte heller ikke noen i Ligacupen, FA-Cupen og CL.

Når Rooney var på sutretur i USA ifjor, var det Berba og Nani alle så til, og hva gjorde de? Jo presterte på et veldig høyt nivå. Og de var avgjørende for at vi vant ligaen ifjor. Om det ikke er å bære laget så vet ikke jeg. Carrick, Fletcher, Anderson, alle underpresterte, det var ihvertfall ikke den delen av laget som fungerte når Berba herjet som verst ifjor. Igjen, gullfiskhukommelse.

 

Jeg er enig i at Berba nok bør finne seg en ny arbeidsgiver til sommern, det er likevel noe forbanna bull og undergrave jobben han gjorde ifjor. Jeg er glad Cantona var i klubben for snart 20år siden, og ikke nå for tiden.

Lenke til kommentar

Så du United på den tiden i det hele tatt eller? Cantona scora "bare" ekstremt viktige kæsser og var en katalysator (ala Rooney i dag) for laget. Om du mener han kan sammenlignes (spillestil) med Berbatov er ikke du den jeg trodde du var, for å si det mildt. Noe av det latterligste jeg har lest på¨d.no ever og det inkluderer kjakan og kloffsks mange tusen poster.

 

Håper jeg misforstod.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Så du United på den tiden i det hele tatt eller? Cantona scora "bare" ekstremt viktige kæsser og var en katalysator (ala Rooney i dag) for laget. Om du mener han kan sammenlignes (spillestil) med Berbatov er ikke du den jeg trodde du var, for å si det mildt. Noe av det latterligste jeg har lest på¨d.no ever og det inkluderer kjakan og kloffsks mange tusen poster.

 

Håper jeg misforstod.

Skal jeg virkelig måtte stå på pinne for å bli akseptert hos deg fordi du tar en limbeck og fortolker et innlegg?

 

Berba er en kunstner, på lik linje med det Cantona var. Cantona er likevel mange ting Berba ikke er, og aldri kommer til å bli. Og United kommer aldri til å bygge laget rundt Berbatov av den grunn, han burde likevel få heder der han fortjener det.

 

I bunn og grunn er poenget at spillere som er så flamboyant er litt for gammeldags i dagens fotball, og en Cantona i dagens fotball ville aldri fått samme status som for 15år siden. Var det klart nok? Eller må jeg forsvare meg mot flere krigstyper?

Endret av Hyrlen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Berba er en knustner" Å være småelegant her og der er ikke å være en kunstner. Du har nok latt deg lure, litt som historien om ei middels brud på fylla. Du tror du har Jessica Alba i armkroken, men egentlig er det Country Heidi. Nei, typer som Riquelme og Rivaldo feks var kunstnere. Det er to av mine alltime favorittspillere og begge var om mulig femti ganger så så late som Berbatov, så det er ikke bare arbeidsinnstasen det står på. En god fotballspiller er en som står fram når det blåser, en som kan gjøre noe magisk når laget trenger det som sårt og ikke minst en som får frem det beste i andre. Det er egenskapene som taler for en stor spiller. se feks på Persie i Arsenal, han står frem om dagen, selv om laget sliter. Sett Berba i Arsenal og gooners hadde vært i championship. Jeg våger å påstå at hattricket mot LFC var et vådeskudd, et unntak fra regla og et brudd med hans karakter som anonym. Nani mot Stoke, feks, det er magi og han står frem hyppig, selv om han også er frustrerende som faan med jevne mellomrom. Det får være greit når det "bor" noe i spilleren. Berbatov scoret mye i fjor, men han var aldri noen tryllekunstner eller noen bigmatch player. For all del og som jeg har skrevet før, mannen har sine utvilsome kvaliteter, men de veier ikke opp for hans ekstreme mangler. Dør innvending av hans manglende bevegelse i lengderettning når vi har ballen, tafatte valg og mangel på entusiasme (smittende). Vi spiller nesten alltid dårlig når Berba er mannen vi må stole på, er det alle andres feil, hver gang? Anderson gestikulerte til Berbatov flere ganger mot Stoke i håp om litt løp, men neida.

 

Berbatov og Cantona ligner ikke så mye som litt engang. Tåfisen til Cantona er bedre enn Berbatov. Points var også lat når han spilte (har jeg hørt) , men siden vi ikke regner med kvalitetsforskjeller annet enn se litt sexy ut med kula, så velger jeg å sammenligne Cantona og Points. Begge er/var jo kunstnere. Hvis vi hadde straffe på overtid i en FA cup finale, ville du latt Berbatov ta den? Jeg ville heller latt De Gea få prøve, det sier litt om min tiltro til den mannen. Eier ikke vinnerskale eller cojones. En psykisk svak fyr som dog ser leken ut med kula og som har en bra personlighet utenfor matta - det er tydeligvis nok for å lure småpikers hjerter nå tildags.

 

Berbatov:

http://www.youtube.com/watch?v=Mb6Q1ycyFWE&feature=related

Cantona: (Fant ikke vid av comeback straffa hans på OT)

http://www.youtube.com/watch?v=1BNe2Bii1J0

Endret av Game
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rooney var en bøtte drit i første halvdel av sesongen ifjor

Feil. Han scoret ikke mange målene, men var fortsatt god. Ikke Rooney på toppnivå-god, men fortsatt veldig bra. Han hadde mange assists, og mye bra spill. Det ble litt for få mål i starten, men Berbatov hadde aldri blitt toppscorer uten Rooney på banen.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...