Gå til innhold

hva er fsb?

Cain_85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fsb=front side bus

fsb er hastigheten på komunikasjonen mellom CPU og nordsiden på hovedkortet hvor blant annet minne kontrolleren for ram ligger.

Rett meg hvis jeg tar feil :wink:

Edit: vel, jeg legger til litt ekstra i forklaringen min jeg :D (markert rødt...)

Lenke til kommentar
FSBen er hastigheten CPUen kommuniserer med minnekontrolleren (eller "North Bridge"). Derfor spiller det liten rolle om FSBen er på 1Ghz, så lenge man bruker tregt minne.

Erniemann kom visst før meg... :wink:

Ok så FSB betyr ingenting så lenge jeg har tregt minne.. FInt FOR DET HAR JEG :wink: Hurra!

Takk for hjelpen karer!og hittil har ingen svart på hvilken prosessor jeg bør velge av de to jeg nevner.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen karer!og hittil har ingen svart på hvilken prosessor jeg bør velge av de to jeg nevner.

frekk i frakken?? det kommer du ikke langt med. du kan ikke bare

endre hele emnet på den måten. for å være ærlig ville jeg ikke

valgt noen av de to prosessorene.

Lenke til kommentar

Ville ikke valgt noen av dem jeg heller.

For å svare på CPU sp.målet ditt trenger vi å vite følgende:

- Hva slags ram du har (hastighet)

- Pris

- hovedkort (for å komme med andre alternativer)

og merke (duron, p3, celeron, athlon, T-bird?)

Lenke til kommentar

Ok jeg var litt "frekk i frakken" beklager,

uansett.:

selvfølgelig ville dere ikke ha valgt noen av CPU'ene men jeg ser etter en til en data som hr følgende spesifikasjoner:

Ram: Pc133 256 mb

Pris: Cpuene kostet vel det samme la oss si det

Hovedkort: hakke peil 133mhz socket FCPGA...

Lenke til kommentar
Ok jeg var litt "frekk i frakken" beklager,

uansett.:

selvfølgelig ville dere ikke ha valgt noen av CPU'ene men jeg ser etter en til en data som hr følgende spesifikasjoner:

Ram: Pc133 256 mb

Pris: Cpuene kostet vel det samme la oss si det

Hovedkort: hakke peil 133mhz socket FCPGA...

Det er helt klart best om FSBem kjører synkront med minnehastigheten. Derfor: Velg en CPU som kan klare en FSB på 133Mhz, bruk PC133 sdram (du er jo ute etter p3?) og et hovedkort dertil. Hvor mye høyere ytelse du får ved å ha en høyere FSB og minnehastighet avhenger av hvilke programmer du kjører, men du vil få høyere poengsum i syntetiske minnetester (som i sisoft sandra). Jeg ville definitivt valgt 1Ghz CPUen fremfor den andre, da prisforskjellen er liten, uansett om ytelsesøkningen er spekulativ.

Å ha en høy FSB med tregt minne er en mulig flaskehals i et ellers velfungerende oppsett. Latencyen er høyere ved minneaksess. Faktisk så "bygger" Gamecube på at alle komponentene i maskinen kjører på samme klokkefrekvens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...