Ajaco Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei. Tiden har kommet for at jeg virkelig trenger et nytt tastatur. Jeg har bestemt meg for å gå for enten blå, eller brune cherry switches. Det vil si at Steelseries sine keyboard er ute av bildet. Jeg ønsker så lite fjas som mulig. Backlight er ikke nødvendig. Polerte overflater som jeg kan speile meg i, er unødvendig. LCD/LED skjermer, er unødvendig. Macro-knapper er unødvendig. Tastaturet kommer til å bli godt brukt. Tilbringer mye tid forran PC'en, både til gaming (SC2 - it's heavy on the keyboard!), og skriving. Det er derfor viktig at tastaturet oser kvalitet. Jeg kan godt importere tastaturer fra utlandet, men er litt bekymret for ÆØÅ og engelsk oppsett. Vil ha nordisk design. Har tenkt litt på black widow, til tross for alt fjaset det kommer med. Det har blå switcher, og vanlige versjonen (ikke ultimate), kommer uten blacklight. Eneste jeg irriterer meg over er macro-knappene jeg aldri kommer til å bruke. Har også tenkt litt på Das Keyboard, men har enda til gode å finne en nordisk leverandør av disse, som selger de med et nordisk utseende. Noen som har forslag, anbefalinger, ting jeg bør styre unna etc? Setter pris på hjelp -Ajaco Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Tastaturet kommer til å bli godt brukt. Tilbringer mye tid forran PC'en, både til gaming (SC2 - it's heavy on the keyboard!), og skriving. Det er derfor viktig at tastaturet oser kvalitet. De fleste mekaniske har en veldig god byggekvalitet. Om du skriver mye er det definitivt en god ide å gå for brune/blå istedenfor sorte. Blå/brune til SC2 er faktisk ganske populært, og de som påstår at sorte er mye bedre til SC2 snakker tull. Jeg kan godt importere tastaturer fra utlandet, men er litt bekymret for ÆØÅ og engelsk oppsett. Vil ha nordisk design. Desverre er utvalget med nordisk layout noe begrenset, men du kan få tak i noe fra utlandet. Som f.eks en Filco MajesTouch 2 fra england. Har tenkt litt på black widow, til tross for alt fjaset det kommer med. Det har blå switcher, og vanlige versjonen (ikke ultimate), kommer uten blacklight. Eneste jeg irriterer meg over er macro-knappene jeg aldri kommer til å bruke. Jeg bruker macro-tastene til location binds i SC2, men er enig i at de er litt unødvendig. Glossy finish er også utrolig irriterende, men alt i alt er det et godt tastatur til prisen. Har også tenkt litt på Das Keyboard, men har enda til gode å finne en nordisk leverandør av disse, som selger de med et nordisk utseende. De selges ikke i Norge og finnes ikke med nordisk layout. Du kan få blankt tastatur i ISO-layout fra blant annet Tyskland. Noen som har forslag, anbefalinger, ting jeg bør styre unna etc? Vil anbefale å importere en Filco MajesTouch 2 med enten brune eller blå taster. Om du vil ha med numpad må du nesten sende dem en mail og høre når de får inn, for ser ut til at de er utsolgt. Men om du ikke vil ha numpad har de tenkeyless-versjoner inne (click action = blue, tactile action = brune) Filco er ikke bare et merke som har utrolig høy kvalitet og fantastiske tastaturer, men det høres veldig ut som noe du ville likt, med tanke på helt basic, stilrent design. Om det blir for dyrt/komplisert eller tar for lang tid for din smak, og du vil helst ha noe ifra norske butikker ville jeg enten gått for en Razer BlackWidow (ikke-ultimate), eller en Zowie Celeritas. Endret 20. september 2011 av MrConfusion Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Hei! Takk for svar. Setter pris på at du tok deg tid til å skrive en såpass lang og utfyllende post. Har lest meg opp en del på mekaniske keyboard de siste dagene, og bestilte faktisk tastaturet tidligere idag. Det ble Razer BlackWidow for denne gang. Satser på at jeg vender meg til macro-knappene. Så lenge det er et solid tastatur med blå cherryswitcher er jeg fornøyd Håper på at jeg ikke angrer, og ønsker meg et Filco-tastatur istedet. Endret 20. september 2011 av Ajaco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå