peace2 Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) [...] og det må logges på et annet websystem for å sjekke hvilken nummer det spesifikke IMEI nummeret er solgt med, for å sjekke at kunden faktisk har rett til og få fjernet operatørlåsen. mener at det bør være fullt mulig å finne ut hvem nr det følgte med uten å måtte behøve å spørre kunden, evt kreve dette. Endret 7. oktober 2011 av peace2 Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 mener at det bør være fullt mulig å finne ut hvem nr det følgte med uten å måtte behøve å spørre kunden, evt kreve dette. Det er ikke alltid nødvendigvis så enkelt. Er telefonen kjøpt hos forhandler så kan det være at de har registrert feil IMEI. Det kan også hende at kunden har ombestemt seg i butikken, etter at salget er registrert, og h*n f.eks. vil ha en annen farge. Det kan også være at kunden har fått ny telefon, én eller flere ganger, enten via reklamasjon eller forsikring. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 En er at datasystemet krever både IMEI og telefon nummer for og bestille opplåsing, [...] Det krever både IMEI og telefonnummer ja, men dette systemet sjekker ikke om dette nummeret samstemmer med det som telefonen ble kjøpt med. Det eneste kravet systemet har er at det er gyldig norsk mobiltelefonnummer. I teorien kan den som sitter og skal låse opp en telefon skrive inn sitt eget nummer, men det hadde nok skapt trøbbel hos Apple etterhvert, når de ser at alle iPhonene som låses opp er solgt med samme telefonnummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå