Madeo Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei! Jeg har da nettop anskaffet meg en Mac, go kjører nå OsX (eller iOS?) nyeste versjon. Jeg har problemer med at diverse programmer forsvinner fra Mac´en når jeg restarter den. Samtidig så kan jeg ikke synkronisere Outlook´en min med iCal (jeg får det ikke til, det kommer ikke opp noen alternativer i synkroniseringsboksen. Hjelp! (dette er skikkelig irriterende, ødelegger mye) Jeg blir meget glad for tips og triks! mvh Magnus Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Kopierer du programmene inn i programmermappen når du installerer dem? Når du laster ned et program kommer de ofte i et image som legger seg på skrivebordet. For å installere det på maskinen kopierer du programmet i imaget over til programmermappen. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Kopierer du programmene inn i programmermappen når du installerer dem? Når du laster ned et program kommer de ofte i et image som legger seg på skrivebordet. For å installere det på maskinen kopierer du programmet i imaget over til programmermappen. så det holder ikke å dra det ned på hotbar-greia nederst? Det forklarer en del. Noen tips på kalendersynkronisering, og hvorfor Outlook-kontoene mine sletter seg hver gang Pcen restartes? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hvordan har du installert programmene? Jeg foretrekker å kjøpe alle programmer fra Mac App Store i den utstrekning det er mulig, da slipper du å forholde deg til lisenser og annet mas – installasjonen er også veldig enkel. En del programmer er ikke tilgjengelig i App Store, disse drar du bare over i applikasjonsmappen. Hvis du ønsker at programmene skal bli værende permanent i Docken (nederst på midten) kan du ctrl+klikke, velge options og så «keep in dock». Å dra programmet ned i Docken uten å installere det gir deg bare en snarvei. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Enig med Euklid. Forsøker å bruke app store for alt den er verdt, da det er akkurat like enkelt og problemfritt som på mobile enheter med iOS. Ellers så kjenner jeg meg veldig igjen i problemet (da jeg var ny på mac) ang. programmer som "forsvinner". I mine tilfeller var det som regel at jeg hadde startet programmet fra nedlastninger-mappen, og altså ikke installert det. Skjønte ingenting når de ikke ville dukke opp i spotlight/quicksilver/alfred. Du må altså sørge for å kopiere fila over i "programmer", som andre har nevnt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå