Gå til innhold

Har du Pc'n på om natten ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja den står på 24/7.

Sjeldent pga download, men drifter bla ftp og web server..

minnes vagt at jeg har lest et sted at det er mer skadelig for en hdd å starte opp, enn å svive hele tiden... uansett så kan jeg ikke tenke meg at noe kan ta skade av det.. ikke gjort det ennå her ihvertfall..

Lenke til kommentar
ja den står på 24/7.

minnes vagt at jeg har lest et sted at det er mer skadelig for en hdd å starte opp, enn å svive hele tiden... uansett så kan jeg ikke tenke meg at noe kan ta skade av det.. ikke gjort det ennå her ihvertfall..

Det stemmer at det blir slitasje når du starter en disk, men dette gjelder hovedsakelig en kald disk. Dette er pga at alle som har gått ungdomskola vet at ting (eks metall) utvider seg i varme og skrumper inn i kulde, ikke sant? Når en hd blir slått på utvider platene seg litt. Ubetydelig, men på sikt så sliter det på disken.

Lenke til kommentar

Har alltid en eller annen PC på og rebooter ikke uten grunn (Windows update eller program installasjon som krever reboot) Har dem ikke på pga at jeg laster ned noe, men jeg liker å gå til PC'n og bruke den, hater å vente hehe. Eneste jeg lar slå seg av med strømstyring er skjermene.

 

Det "sliter" faktisk mindre på PC'n å la den stå på enn å slå den av og på hele tiden, eneste merkbare slitarsjen overtid er mekanisk slitarsje på viftene.

Lenke til kommentar

Tenkte å lage en egen tråd om det, men jeg spør her..

Vil tro at brannfaren i en pc er ganske liten, men i pc'en min så er den litt høyere enn pc'er flest. Er så mye ustabil kobling å drit å faan inni der, 8 vifter som er koblet med litt teip og møkk.. Vært delvis røyutvikling en gang, og grufull lukt fra den flere ganger. Men jeg har en tendens til å gi litt for mye faan.

 

MEN så til saken. HVIS det den skulle finne på å begynne å brenne, hvor stor fare er det for resten av huset? Jeg har et gammelt AOpen hx45 eller hva det nå heter.. Er slagts metallbur, og kommer inni det ved å ta av "skallet" , skyve bakover, og dra opp. Plastikkfront, men metall på innsiden. Hvis det oppstår en flamme inni der, kan kabinettet stå imot? isåfall hvor stor sannsynlighet for at det skal gå bra?

 

Litt redd for å la den stå på om natten. :oops:

Lenke til kommentar
Min står på mesteparten av dagen..

Hender at jeg skrur den av om natta, men det er sjeldent.

 

Hender at det blir downloading om natta, selv om jeg har 2Mbit, og kunne like gjerne gjort det om dagen..

 

Du har 2Mbit og det HENDER at du har på downloading om natta? Snakk om å utnytte båndbredden. Her sitter jeg med 768/768 kbit oppkobling og yter maks ut og inn konstant 24/7. Betaler 600 i mnd!

Lenke til kommentar
JoaJoa: Hva skal engentlig ta fyr og evt. overtenne ?

 

Hva er det som tar fyr i en tv? lamper? forsterkere osv? Har egentlig ikke peiling. Men så skal det sant så sies at det my dritt i pc'en min da.. Vært kolabokser som ble brukt som "subkasse" til pcspeakern osv. Men uansett, tenk deg at det skjer da.. Tenn bål inni der for å få flammen da. Vil brannen spre seg fra pc'en?

Lenke til kommentar

min står på 24/7 året rundt. vanligvis pga. nedlasting..men jeg lar den stå på uansett..

har pc'en stående 1 meter fra senga mi.

 

bruker den som varmeovn om vinteren. funker veldig godt. av og til for godt, så jeg har også vinduet oppe 24/7 :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...