intelli-musa Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei, Bygger ny PC som skal brukes til tesing av infrastrukturprodukter. Er ute etter en raid-kontroller som er ekte hardware-basert(slik at CPU ikke belastes ved raid 5 feks). Jeg har sett på denne blant annet: RocketRAID 640 (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591145) Er denne ordentlig hw-basert? Eller må jeg finne en annen, har noen isåfall et forslag til hvilken? Skal brukes til Raid5 med 4stk snurredisker PC-en består forøvring av HK: ASUS Maximus IV GENE-Z og CPU: Intel® Core™ i5-2500K Processor På forhånd takk! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 RocketRAID 640 er ikkje hardware raid nei. Først må du si hvor mye penger du vil legge i kontrolleren. Dyrere betyr som oftest at den er raskere. Synn men sant Dell Perc 6 er kanskje den mest furnuftige kontrolleren til 4 harddisker, og koster ikkje skjorta. 256 MB minne er det på den kontrolleren mener jeg på. Ellers så må jeg jo anbefale Areca, siden jeg er Areca fanboy Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Har et stramt budsjett, så noe mer enn 1500 kroner for en raid-kontroller er ikke aktuelt tror jeg ikke. da går jeg heller for den innebygde kontrolleren. Og må handles på komplett.no Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Tilogmed jeg har et raidarray med raid-5 med 6 harddisker på ich-10 kontrolleren. Farta er ganske bra også. Men det er ikkje hardware raid Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Skal brukes til å lagre virtuelle disker som brukes av Hyper-V da. Vill ikke det bli veldig tregt da? Prøvd selv for et par år siden å sette opp Raid5 på ICH-10, og syns ikke ytelsen var den beste. Alternativet er å kjøre Raid 0+1 på 4 disker. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hyper V til virtualisering? Kan jeg få spørre hva du virtualiserer? Personlig bruker jeg VMWare og etter hva jeg har sett ligger alle andre løsninger etter både på features og ytelse. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 VMware/Hyper-V diskusjonen gidder jeg ikke ta nå. Jeg skal ha Hyper-V. Spørsmålet er hvor mye må jeg ut med for å få en ordentlig Raid5 kontroller til 4/6 disker? Forslag? Skal brukes til lagring av media. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Skal du ha en SKIKKELIG hardware raid kontroller med fart i må du nok ha Areca 1231ml, areca 1680ix, eller Areca 1880ix. Eventuelt LSI 9260. Disse kontrollerene har internminne som gjør at de blir svært raske til f.eks virtualisering Ytelse og kvalitet koster. Slik er det med alt Endret 19. september 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå