Alex T. Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er det vanskelig å oppnå en høy karakter i 10.klasse? Jeg har 5,6 fra 9.klasse, vil det være vanskelig å få høyt snitt i 10.? Også er det mye vanskeligere å få høye karakterer på vgs? Takk for svar! Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Vil ikke si det er vanskeligere, er bare at nivået flytter seg lenger opp og du er nødt til å lære mer. Du blir jo hele tiden bedre viss du jobber jevnt med leksene, dermed blir du smartere å denne nivåflyttingen merker du ikke. f. eks matte, du lærer hele tiden noe nytt og følger du med i timen og jobber med oppgaver er det null problem å holde karaktersnittet fra 9. ende klasse Endret 18. september 2011 av morgan_kane 1 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Fra 9. til 10. bør det ikke være noe problem. Ha høy innsats og følg godt med. Fra 10. til vgs. er det stort det samme; høy innsats og følg med i timene. Gjør det du skal. Det er mer stoff som skal læres, mer som skal drøftes, så det er viktig å holde fokus. Lenke til kommentar
Pierrre Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hey! Jeg går første året på studiespesialisering, og jeg vil ikke si at det er vanskeligere å få like høye karakterer på VGS som på ungdomsskolen. Nå har jeg bare gått på VGS i en kort stund, men stoffet vi har i de forskjellige fagene er ikke mye vanskeligere enn det vi hadde på ungdomsskolen. Det er mye repetisjon og ting som bygger fra det du lærte på ungdomsskolen. Bare du følger med i timene, rekker opp hånda og gjør leksene dine skal det nok gå bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå