Reggy Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Må ha på nye skiver og klosser for å få bilen godkjent. Det er en 2007 modell Citroen C4 Gr. Picasso 2.0 HDI med automat. Har en kollega som er tidligere mekaniker. Jeg frister han til å hjelpe meg å gjøre dette selv. Men han er svært skeptisk til franske biler. Er det noen hokus pokus å skifte bremser og klosser på denne bilen. Eller er det som hvilken som helst annen bil? Trenger man evt noen spesialverktøy? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Bytte skiver og klosser er vanligvis plankekjøring. Bare pass på at stemplene ikke henger for da vil bremsene slite skeivt. Noen systemer har også godt av litt kobberpasta på baksiden av skivene og evt på styrepinner for å forhindre skrik. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Takk.. Det er bare at han som er tidligere mekaniker mener at Citroen er møkk å skrue på. Men jeg tenker bremser er bremser.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå