fant27 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Nytt modem fra Telenor er på plass, Zyxel P-2812, men får ikke koblet opp Vista maskinene på Wlan. Med kabel funker det ok. Routeren ser maskinene og DHCP fungerer. W7 og linux maskinene fungerer uten problemer. Har testet ut med fast IP adr. men samme problem. Har installert Linux på ene "problem maskinen" og den kommer på nett uten problemer. Maskinene klarer kun "Lokal" tilkobling, de lar seg heller ikke logge på Web grensesnittet til router. Hadde Zyxel router før den nye, og da var det ikke noe problemer..... Tips??? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Trådløsdelen i Vista kan være et lite mareritt bare til info. Har selv en Vista maskin hvor jeg har skrinlagt trådløsdelen da det ikke fungerer som det skal. Har prøvd alt som tenkes kan men uten hell. Du skriver dog litt lite om hva problemet ditt faktisk er. Litt mer teknisk info ville vært fint, som f.eks om maskinen får riktig ip eller windows kvasi ip 169.xxx.xxx.xxx. Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Maskinene får rett IP, sjekket med ipconfig og oppsettet på maskinene. Routeren sin "klient" side sier det samme.... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Så du kan altså pinge router? Hvis ja, kan du også pinge www.vg.no eller 195.88.55.16? Hvis ping www.vg.no ikke gir svar men ping 195.88.55.16 svarer så har du et dns problem. Da kan du flushe dnstabellene med ipconfig /flushdns og se om det hjelper. Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Skal testes ut... Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Får ikke pinget router, heller ikke VG osv. Ved ipconfig /flushdns får jeg melding om: Den forespurte operasjonen krever forhøyning, selv om jeg er logget på med admin rettigheter... Endret 18. september 2011 av fant27 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Og ipadressen kortet har fått tildelt er?? Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 IP adr. ligger innenfor det som router er satt opp med, DHCP fungerer både trådløst og ved kabel. Har også testet ut med fast IP og DNS. Samme resultat..... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Så kortet får altså en gyldig adresse i 192.xxx.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx rangen. Får den også satt opp routeradresse og dnsserver adresse? I så tilfelle så burde jo routeren svare på ping. Men det kan jo være at du har en av de mange vistabuggene som er vanlig på trådløst. NB. Sjekk at router er satt opp til å svare på ping da det faktisk kan disables. Endret 18. september 2011 av vidarkri Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Finner ikke noe ping oppsett på routeren, men har testet med en W7 maskin og den svarer. Regner med at det er Vista som trøbler, men hva ???????????? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Tja, det er ikke sikkert at du finner noen fiks på det. Min maskin med Vista oppførte seg noe annerledes, den koblet opp usb dongelen mot nettverket så det funket riktig, men iløpet av 1-2minutter ble responsen mot nettverket tregere og tregere inntil nettverket koblet ut. Du har muligens en annen vistabug og dem er det mange av på wifi delen. Siden ping funker på nettet så skal router svare på ping fra wifi på den maskinen også. Et lite spørsmål, du har ikke både WIFI og kablet nett oppkoblet samtidig på denne maskinen vel?? Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Wifi og kabel er kjørt seperat ......... Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Fjernet all kryptering og dritten kompå nett med en gang... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hadde akkurat samme problem med Zyxel P-2812 og Vista nylig og da var løsningen ny driver til nettverkskortet. Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Ny driever var første punkt, hjalp ikke... Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Testet ut litt, Vista kobler ikke opp på Wlan ved kryptering, må være åpen !!! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Har du prøvd alle krypteringsnivåer fra WEP og oppover? Lenke til kommentar
fant27 Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Jepp... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Er vi på Vista bug igjen da kanskje. Har du søkt på manglende støtte for kryptering og vista? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Hos mine foreldre har de også fått inn dette modemet da det gamle hadde tatt kveld. Det pussige her er at maskinen med Vista fungerte fint på det trådløse med det gamle modemet når det fungerte. Nå med det nye modemet ZyXEL P2812 så får jeg kun kontakt ved og bruke kabel, får ikke kontakt med routeren via interfacen via 10.0.0.138 når jeg er på det trådløse nettet (selv om maskinen finner modemet og har koblet seg opp. Når jeg prøver og gå på en nettside skjer ingen ting. Hvis jeg kobler en kabel mellom modemet og maskinen så får jeg tilgang til 10.0.0.138 Når jeg nå prøver og gå på en vilkårlig nettside så kommer jeg til en telenor side som vil laste ned ett program som skal sette opp nettet. Jeg har fulgt dette steg for seg og alt går fint helt til jeg sier at jeg også vil sette opp det trådløse nettverket. Etter at den har fått kontakt med modemet osv (husker ikke helt steg for steg etter at jeg skal sette opp den trådløse delen) så får jeg til slutt beskjed om og ta ut kabelen da det er opprettet kontakt. Jeg gjør som jeg får beskjed om og programmet jobber videre (med oppsett av nettet) og her feiler det og man får en rød X i stedet for en grøn V. Når det her feiler så virker det som at ingenting blir lagret da det etterpå ikke er mulig og komme på nettet via kabelen heller selv om programmet sier at det skal være OK. Har gjort denne prosessen en del ganger med samme utfall. Hvis jeg på det steget der jeg blir bed om å dra ut kabelen ikke gjør dette men klikker [Neste] med kabelen i så går den gjennom neste steg og man får en grønn V og den fulfører OK. Etter dette laster den ned Telenor hjelpen. Man kan nå surfe på nettet via kabel og det fungerer fint. Tar man ut kabelen så er det samme greia, man får ikke kontakt med nettet, kan heller ikke komme inn på routeren via Wifi. Jeg har nå tatt med meg laptopen på jobb for å sjekke om det er noe galt med den trådløse radioen på laptopen men den fant og koblet flott til det trådløse nettet her. Jeg regnet ikke med at det skulle være noe galt her ettersom laptopen fant routeren og koblet seg opp til den. "Kartet" viser at den er koblet opp til modemet men at bruddet er mellom modemet og netter. Dette forstår jeg heller ikke ettersom jeg har nett hvis jeg har kabelen i. Noen som har forslag til løsninger her? Jeg har ikke prøvd alt som står her enda men jeg regner ikke med at noe av dette vil hjelpe meg etter som vi var på nett med deres laptop rett før bytte av modem. Samtidig så ser jeg ikke for meg at problemet her kan være dette med krypteringen ettersom jeg ikke har gjort noen endringer på maskinen når jeg nå koblet meg opp mot det trådløse på jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå