Gå til innhold

Spore stjålet MAC

JuC1y

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noe mulighet for å spore opp en stjålet eller forsvunnet "MACBOOK PRO". På skolen har det i det siste blitt borte mange MAC og jeg er redd for å miste min.. derfor lurer jeg på om det er noe mulighet for å spore opp maccen hvis den blir stjålet eller om skolen allerede har fikset det slik at de kan finne dem? Hvis vi mister våre MACBOOK PRO må vi betale 5000 kroner, så tviler på at skolen har noe sporingssystem.. vil helst ungå det så er det noe mulighet for å spore den opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice, får prøve å laste ned noe sånt.

Men, hva om tyven er erfaren og vet om dette.. programet funker kun hvis man er på tilkoblet internett og om tyven vet såpass kan han jo bare finne ut en måte å fjerne det på uten å gå på nettet.

Lenke til kommentar

Det er ingen software som kan hinde folk i å bare formatere c disken, vet ikke om det funker på mac's men på vanlige pc'er kan man jo lage bios passord, tror dette gjør at man ikke kan slå på uten å skrive inn passord? amirite? :hmm:

Det er riktig som du beskriver det ja - men det trengs ikke noe mer enn en helt vanlig CMOS reset for å stille dette tilbake til fabrikkopsettet (uten passord). Altså gjør dette det bare marginalt mer tidkrevende å jobbe seg rundt enn om du bare har et passord i oppstarten på maskinen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...