JuC1y Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei! Jeg lurer på om det er noe mulighet for å spore opp en stjålet eller forsvunnet "MACBOOK PRO". På skolen har det i det siste blitt borte mange MAC og jeg er redd for å miste min.. derfor lurer jeg på om det er noe mulighet for å spore opp maccen hvis den blir stjålet eller om skolen allerede har fikset det slik at de kan finne dem? Hvis vi mister våre MACBOOK PRO må vi betale 5000 kroner, så tviler på at skolen har noe sporingssystem.. vil helst ungå det så er det noe mulighet for å spore den opp? Lenke til kommentar
Anonym342r234erf342ewt4gawrewerfg Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hørt om å passe på pc'n din smartin? 1 søk på google senere... 1 trykk senere... pass nå på pc'n din, ingen vits å la den ligge å slenge på pulten i friminuttene Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Les denne artikkelen. Dagblad artikkel En eller annen side på nettet så kan du lese hele hendingsforløpet som skjedde. Var et foum hvor han i artikkelen skrev alt som skjedde og fikk tips hele veien til de tok gjerningspersonen. Spennende lesning hvis noen finner det. Lenke til kommentar
JuC1y Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Nice, får prøve å laste ned noe sånt. Men, hva om tyven er erfaren og vet om dette.. programet funker kun hvis man er på tilkoblet internett og om tyven vet såpass kan han jo bare finne ut en måte å fjerne det på uten å gå på nettet. Lenke til kommentar
Anonym342r234erf342ewt4gawrewerfg Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det er ingen software som kan hinde folk i å bare formatere c disken, vet ikke om det funker på mac's men på vanlige pc'er kan man jo lage bios passord, tror dette gjør at man ikke kan slå på uten å skrive inn passord? amirite? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Hva er hensikten med å skrive Macbook pro med store bokstaver egentlig? Visst tyven er så smart, så er det ingenting du kan gjøre. Annet en å passe på den. 3 Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det aller beste er å passe godt på maskinen, spesielt når du er på skolen. Det gjelder forsåvidt alle maskiner. - Mortis Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Det er ingen software som kan hinde folk i å bare formatere c disken, vet ikke om det funker på mac's men på vanlige pc'er kan man jo lage bios passord, tror dette gjør at man ikke kan slå på uten å skrive inn passord? amirite? Det er riktig som du beskriver det ja - men det trengs ikke noe mer enn en helt vanlig CMOS reset for å stille dette tilbake til fabrikkopsettet (uten passord). Altså gjør dette det bare marginalt mer tidkrevende å jobbe seg rundt enn om du bare har et passord i oppstarten på maskinen. Lenke til kommentar
jhammer Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 http://mac.appstorm.net/reviews/security/hidden-track-and-recover-your-stolen-mac/ Denne løsningen kan også brukes i Europa. Koster 15USD (90-100 kroner) per år. Jens Hammersgård Lenke til kommentar
SnappleApple Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Har selv dette til min MacBook. The Prey Project Endret 3. oktober 2011 av SnappleApple Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå