Gå til innhold

G700 vs Razer Mamba


Anbefalte innlegg

jeg vurderer å kjøpe meg en ny mus snart, og jeg har hatt lyst på G700 en god stund nå, men her om dagen kikka jeg litt på razer mamba i den lokale expert butikken, og jeg må si, den ser ut til å passe meg perfekt.

 

den skal erstatte en mx1000 og jeg vil ha noe som er omtrent likt. dvs stor, trådløs og ikke alt for mange knapper. det viktigste er at den er god å holde i og har gode knapper.

 

desverre kjenner jeg ikke noen som har verken mamba eller g700, så derfor håper jeg det er noen her som har testa begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har G700 men har ikke prøvd Razer. Jeg antar at du kjører litt spill, og til slik bruk er jeg mellomfornøyd. Jeg hadde foretrukket en noe lettere, mer kompakt(solid?) mus, og de to spillene jeg kjører lar meg ikke konfigurere alle knappene. Til vanlig nettbruk er derimot G700 suveren, spesielt rulleknappen er "smooth", og hånda hviler liksom i en naturlig stilling.

 

Vet ikke om dette hjalp deg noe særlig, og det blir jo veldig subjektivt... :roll:

Lenke til kommentar

Har bare erfaring med G700. Er veldig fornøyd med den til vanlig bruk, og som gamingmus. Eneste problemet som gamingmus er at det er ikke i alle spill (som jeg har prøvd) det er mulig programmere alle knappene, dette og at den kanskje er litt tung er eneste minuset. Når det gjelder størrelsen på musen passer den strålende i min hånd. Er også pluss at man kan bruke den som "tråd" mus når man lader den.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har G700 men har ikke prøvd Razer. Jeg antar at du kjører litt spill, og til slik bruk er jeg mellomfornøyd. Jeg hadde foretrukket en noe lettere, mer kompakt(solid?) mus, og de to spillene jeg kjører lar meg ikke konfigurere alle knappene. Til vanlig nettbruk er derimot G700 suveren, spesielt rulleknappen er "smooth", og hånda hviler liksom i en naturlig stilling.

 

Vet ikke om dette hjalp deg noe særlig, og det blir jo veldig subjektivt... :roll:

I setpoint(programvaren til logitech) har du en fane som heter "tilordner tastetrykk",her kan du sette opp musen som du vil til alle spill :thumbup:

Lenke til kommentar

Har begge nevnte mus. g700 er behagelig, litt tyngre. Mousebutton 3 blir fort ødelagt. Men gummidelene på razer forsvinner etterhvert, men ikke værre enn at du kan bestille nytt. Når mamba kom kunne det knapt kalles en gaming mus. Førte til mer irritasjon enn tilfredstillelse med all glitching.

 

Går du på hjemmesiden til razer er det kommet en ny mamba med ny innmat, optisk og laser. Skal også være mulig å instille den utfra underlaget du har. Annen ting som er bra med den nye er at du kan stille inn hvor mye du løfter musa før den beveger seg før du treffer underlaget igjen. Hadde jeg vært deg ville jeg gått for den nye mambaen så lenge du tror du blir fortrolig med formen på musa. Eneste minuset jeg har å utsette på mamba er materialet som gjør jeg blir litt svett i håndflaten etter gaming. Det skjer ikke med g700. Ser forresten komplett ubekrefet får inn den nye mamben i morgen.. Happy gaming ^^

Endret av Endorfin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...