Nora_T Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hei, jeg skal søke permisjon fra jobb 1 år (av ulike årsaker). Det er ikke sikkert at jeg får det, men jeg er optimistisk. Har jeg krav på arbeidsledighetstryg i denne perioden? Jeg vil vel kanskje få karantene i 2 måneder? + at jeg må stå som arbeidssøker.. Men jeg lurte bare på om det er noen som vet hva jeg har krav på av penger i denne perioden? mvh Nora Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Hvis du velger å ikke jobbe er du ikke arbeidsledig, og må nok finansiere denne moroa selv. Hvis det er barn, sykdom, omsorgsbehov eller annet som gjør at du trenger fri kan det stille seg annerledes. Lenke til kommentar
Nora_T Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Jeg trenger permisjon på grunn av sykdom, som er relatert til arbeidssituasjonen min. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Da er arbeidsledighetstrygd feil svar, men det finnes alternativer rettet mer mot din situasjon (sykepenger, arbeidsavklaringspenger mv.). Fastlegen bør være første person du tar kontakt med, om det ikke er gjort allerede. Lenke til kommentar
Nora_T Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Ok, jeg har ikke kontaktet legen enda. Jeg har gruet meg lenge til det, men det må vel gjøres. Takk for svar! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jepp, snakk med legen og ta det derfra. Om det virkelig er slik at du er så syk at du ikke kan jobbe kommer du til å få sykepenger. Forhåpentligvis går det an å gjøre et eller annet for å forbedre situasjonen, i så tilfelle kan fastlegen også hjelpe deg med dette (tilpasning av arbeidssituasjon, delvis sykemelding etc.). Lykke til! Lenke til kommentar
Nora_T Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Takker så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå