IntelAmdAti Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 jeg har en 80 gig WD disk her og en 40gig WD disk her. jeg har hørt mye rart om raid, blant annet at det ikke er lurt med OS på raid disker, så jeg lurer på hva som er lurt og gjøre. alternativ er og bruke 2 80gig disker i raid med OS og hele pakken, eller bruke 40 gig disk til OS og 2 80gig disker med raid til alt annet, eller om jeg bare skal kjøpe en S-ata disk og kun bruke den. ytelsemessig, hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Kjøp en SATA WD Raptor 10k rpm som OS disk (40ish GB, det burde holde) og bruk de to andre diskene som fildisker etter ønske. Da har du kjapp disk til systemet og "grei" lagringsplass til filer og lignende (og du slipper å tenke på hva som skjer hvis et raid-array på 160GB går i dass ). Jeg hadde planlagt NØYAKTIG samme oppsettet, men det gikk i porselenet etter at 80GB'en min begynte å dø på seg... Den trekker enda sine siste åndedrag, men jeg er redd det ikke varer lenge nå. Btw, offtopic. jack.keenspace.com er GENIALT, har lest i 5-6 timer i strekk nå etter å ha sett den i siggen din tidligere i dag. Sjekk www.exploitationnow.com og www.errantstory.com (ikke ferdig) , litt annen stil, men også to veldig bra serier. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 jeg vet, jeg digger den tegneserien noe sykt, jeg leste ifra klokken 11 om morgningen til 12 om natten når jeg fikk den linken fra en venn, har lagret hele serien på hd og skal lese omigjen snart for det er mye detaljer jeg går glipp av. forumet er interresant noen ganger også, noen av trådene går utrolig dypt, mens andre bare er interresante . http://pub34.ezboard.com/ftheofficialjackf...picID=216.topic offisielt soundtrack . http://pub34.ezboard.com/ftheofficialjackf...picID=910.topic www.sabrina-online.com er morro og. en raptor disk som OS disk, vil det hjelpe noe på ytelsen utenom boote-tid? poenget med raid-0 er at jeg vil ha kortere loadetider samt forkorte tiden som går med til å kopiere mange eller store filer rundt på pcen. jeg har plass i budsjett til 1 harddisk, evt. kjøpe 1 S-ATA og spare til en til og sette de i raid. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 SATA-disken (WD Raptor) er såpass kjapp at det vil hjelpe mye på både burst og durable (korte og lange) overføringer og belastninger. Vet ikke i forhold til et raid-array though. Ville være verdt å sjekke opp. Men det hele koker egentlig ut i hva du vil ha og hva du foretrekker å velge. Lykke til iallefall! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2003 Forfatter Del Skrevet 7. august 2003 jeg tror ikke det vil hjelpe når raptor disken er C: og jeg overfører ifra E: til D:, eller på loading i battlefield når battlefield er installert på E:. vil være lotto for meg og kjøpe harddisk idag, jeg ante ikke hvor lite peil jeg har om HD'er.. jeg tror jeg bare glemmer hele greien og venter til S-ATA markedet utvikler seg og diskene blir bedre og billigere. takk for hjelpen uansett :smile: . Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 jeg har en 80 gig WD disk her og en 40gig WD disk her. jeg har hørt mye rart om raid, blant annet at det ikke er lurt med OS på raid disker, så jeg lurer på hva som er lurt og gjøre.alternativ er og bruke 2 80gig disker i raid med OS og hele pakken, eller bruke 40 gig disk til OS og 2 80gig disker med raid til alt annet, eller om jeg bare skal kjøpe en S-ata disk og kun bruke den. ytelsemessig, hva anbefaler dere? Idéen jeg digger er følgende: Ikke RAID på OS disker, fordi RAID 0 er litt vel risky, og RAID 1 blir litt sløsing (min mening, da...), og ikke RAID på lagringsdisker fordi topp ytelse på disse ikke er nødvendig. Altså: ikke RAID... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 jeg vurderer en S-ATA raptor som system disk, en 40gig P-ATA til spill og progs og en P-ATA 80 gig til lagring, er dette noe fornuftig oppsett? jeg synes det virker absurd til å ikke ha progs og spill på den raskeste disken :-? . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå