Kristian86 Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 En forløper til dagens digitale kameraer. Refleksjon: Nikons første elektroniske kamera 1 Lenke til kommentar
manmachine Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Interessant artikkel Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Spennende artikkel, viktig historisk trinn. Skulle gjerne visst mer om telefoto også, finner ikke så mye informasjon om dette på nettet. Det har jo eksistert en god stund! Tenk dere pressefotografene før, som måtte fremkalle i felten, ganske ofte rimelig improvisert... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Jeg er sikker på at det er flere enn meg som vil ha flere slike artikler på Akam. Det blir fort kjedelig å kun lese om det nye som kommer, så det er spennende med tilbakeblikk, historikk og artikler med litt tyngde. Jeg har visst veldig lite om dette, men kom over noen slike nevnte "video floppy disks" i fotobutikken jeg jobbet i før, og har frem til nå lurt på hva de ble brukt til Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er det bare hos meg linken leder til bunnen av artikkelen? Ved å fjerne "#ref11 kommer man til toppen, som forventet. http://www.nikonweb.com/qv1000c/ Uansett, svært interessant story - har lest litt om QV-1000C tidligere, men hadde ingen aning om at det var så sjeldent, og at det fantes to i en privat persons eie her i landet. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Radiobransen #9 1988 - her er det noen spalter på side 10-12 om elektronisk foto. Dette ledet meg videre til verdens første elektroniske stillkamera: Sony Mavica fra 1981. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg