Gå til innhold

[Løst] Skal kjøpe PC, trenger litt hjelp! :)

Anbefalte innlegg

Heisann =]

Lurte bare på om noen kunne hjelpet meg litt..

Skal nå til å kjøpe en game-PC. Den første noen gang.

Dette er den jeg ser på rett her.

Med noe forandring av delene.

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition Socket-AM3, Six Core, 3,3GHZ/3,7GHz Turbo, 9MB, 125W, Boxed

hovedkort til

Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW [info]

Skjermkort til

Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz

Resten er som den var, bortsett fra at jeg ikke tok med spill,mus, headset, høytalere, skejrm musmatte og tastatur, siden jeg har det fra før.

Sluttsummen ble på 8529 kr.

Jeg har ingen greie på PCer om hva som er bra og dårlig osv. Derfor håpte jeg noen kunne hjelpe meg :)

Spillene jeg satser på å spille blir vel CS:S, Call of Duty-serien og Battlefield-serien.

Så har jeg ett spørsmål til, er den ferdig montert, eller må jeg sette den sammen selv når den kommer?

Takk for at du tok tiden til å lese dette. Håper jeg får svar !! :D

Endret av MultiKnull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann =]

Lurte bare på om noen kunne hjelpet meg litt..

Skal nå til å kjøpe en game-PC. Den første noen gang.

Dette er den jeg ser på rett her.

Med noe forandring av delene.

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition Socket-AM3, Six Core, 3,3GHZ/3,7GHz Turbo, 9MB, 125W, Boxed

hovedkort til

Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW [info]

Skjermkort til

Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz

Resten er som den var, bortsett fra at jeg ikke tok med spill,mus, headset, høytalere, skejrm musmatte og tastatur, siden jeg har det fra før.

Sluttsummen ble på 8529 kr.

Jeg har ingen greie på PCer om hva som er bra og dårlig osv. Derfor håpte jeg noen kunne hjelpe meg :)

Spillene jeg satser på å spille blir vel CS:S, Call of Duty-serien og Battlefield-serien.

Så har jeg ett spørsmål til, er den ferdig montert, eller må jeg sette den sammen selv når den kommer?

Takk for at du tok tiden til å lese dette. Håper jeg får svar !! :D

du burde heller gå for et intel oppsett f.eks. denne. mye bedre til gaming.

de bygger den for deg ja. :)

du burde virkelig vurdere å bygge selv. det er mye lettere enn man skulle tro. Da får du mye mer å velge på, og du kjenner pcen din mye bedre og dermed mye lettere å oppgradere senere.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Men hva er det egentlig som gjør opp en god game-pc? (Hvis det i det hele tatt finnest ett svar)

Er det opp til prosessoren, skjermkortet og hovedkortet? Jeg ser ikke så mye annet på tilbehørs-lista som kan ha så mye med ytelsen til PCen å gjøre. Og hva hva gjør RAM?

Beklager, det er sikkert veldig dumme spørsmål, tilgi meg for det xD

Jeg kan absolutt ingenting om game-PCer, så jeg håper du forstår :p

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Men hva er det egentlig som gjør opp en god game-pc? (Hvis det i det hele tatt finnest ett svar)

Er det opp til prosessoren, skjermkortet og hovedkortet? Jeg ser ikke så mye annet på tilbehørs-lista som kan ha så mye med ytelsen til PCen å gjøre. Og hva hva gjør RAM?

Beklager, det er sikkert veldig dumme spørsmål, tilgi meg for det xD

Jeg kan absolutt ingenting om game-PCer, så jeg håper du forstår :p

Intel core i5 2500k, er sansynligvis den beste prossessoren for spilling nå.minst 50% bedre enn x6. prossessoren gjør at du for eksempel får høyere fps i spill.

ellers er grafikkortet viktig i spill. hvis du kjøper pcen på komplett ville jeg valgt et asus gtx 560ti eller et xfx radeon hd 6950 1gb. føratnevnte har litt bedre kjøling, og sistnevnte er bitte litt raskere.

ram har ikke så veldig mye og si i spill, bare du har nokk. ville gått for 8gb siden ram er meget billig nå for tiden.

hovedkortet gjør egentlig ikke noen forskjell i spill. det er mer at noen er bedre til overklokking, og har bedre muligheter for crossfire/SLI (dette er å kjøre to eller flere skjermkort i en maskin)

Dette var kansje litt uoversiktlig, men jeg håper dette hjalp deg med å forstå noe av det du lurte på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...