Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komplisert forhold til mine egne følelser

Anbefalte innlegg

Har en litt komplisert situasjon jeg lurer på her, vet ikke hvordan jeg skal forklarere den: Det som er tingen er at jeg kan bli små forelsket, innimellom så kan det bli noe stort med det er aldrig like stort som den første. Dealen er at jeg er bare små forelsket i jenter som jeg kjenner/går i klassen min, altså jeg blir ikke forelsket i jentene i dne andre klassen f.eks. Og så varer det ikke så lenge, (noen uker vanligvis) lurer på om det er et tegn på at man har vansklig på å binde seg?

Også lurer jeg på noe annet (og ganske så dumt egentlig...) det jeg lurer på er om jeg har noen unike egenskaper (jaja det er noen milliarder mennseker, og ingen er like) i 7ende så leste jeg mye raskere, men vi har ikek hatt slike lese tester så føler ikke at det blir unikt, jeg kan vell si at jeg har noe god hulkommelse, ikek noe problem å huske enkelthendelser fra flere år tilbake . feks 6 år tilbake (husk at jeg er 15 og 42 :p ) og så har jeg en tendens til å lure på mange ting, flere fremmedord kan plutselig bare komme i hjernen, f.eks noen ord på fransk. Jeg har også en merklig ting der jeg hører mye på tysk musikk (enda jeg ikke går i tysk klassen). Lurer på om jeg har noen unike egenskaper (både positive og negative). Men en annen ting er at i de fleste filmene (skjer vanligvis bare første gangen) så får jeg en sånn veldig klump i halsen og kan flere ganger nesten felle tårer ( mens ingen av de jeg ser på film gjør det... )

2 ganger så har jeg "skrapet" meg selv, klødd på armen helt jeg når et godt stykke ned. Har delvis lyst til å ta livet, men når jeg tenker på å bruke kniv f.eks så blir jeg lei meg (ofc naturlig reaksjon). Er vanligvis veldig trist flere dager i uken. Men er redd for at jeg må gå til pykatirker eller bruke piller og vill jo ikke bli sperret inne på en polstret celle ( ja jeg vet, veeeldig stor sannynlighet for at det skal skje). Jeg får ofte kjeft av min far , men ikke av min mor, og vanligvis i klassen så kan de stønne over at jeg snakker i samf timen (har en egenskap til å dikstuere å ha presisjon i diskusjonene).

Lang post, burde kanskje poste den et annet sted

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lang post, burde kanskje poste den et annet sted

Bortsett fra det siste avsnittet høres alt helt normalt ut.

Å være avstandsforelsket i flere samtidig er helt normalt når man er ung. Og noe av det å bli forelsket skyldes at man får sympati for den man forelsker seg i, og det er jo lettere å få sympati for noen man kjenner godt enn noen som er mer perifere. At du lettest forelsker deg i jentene i din egen klasse er derfor helt logisk.

Å høre på tysk musikk er ikke skadelig, og at du husker detaljer langt tilbake i tid er mer normalt for ungdommer enn blant eldre. Problemet for oss som er eldre er at etter hvert som vi opplever den samme typen situasjoner stadig vekk, så forsvinner det unike i hver situasjon, og vi begynner å blande sammen minnene. Når man er ung er de fleste opplevelsene unike, og ny hjerneforskning viser at det som er lettest å huske er unike hendelser.

Men når det gjelder det siste punktet ville jeg absolutt snakket med en skolelege eller sykesøster (eller hva det heter nåi likestillingens tidsalder). Vi på forumet har neppe nok kunnskap og erfaring til å gi deg de rette rådene for dette. Lege/helsepersonell har tauhetsplikt. Så lenge du ikke har utført denne skrapingen mer enn et par ganger blir du i hvert fall ikke tvangsinnlagt. At du selv er villig til å løse problemet betyr at de helt sikkert kan hjelpe deg før det blir mer alvorlig.

Lenke til kommentar

Tror jeg er noe deppet pga skolen, føler at jeg går det jævlig dårlig (4.5 i snitt nå i sommer, 9ende) og jeg er redd for å skuffe moren min, faren min kjefter stortsett så det bekymrer meg ikke så mye, når han sier at jeg er flink så har jeg følse at jeg ikke tror på det. Føler også at jeg har alt for mye av prøver å slik, har vell 1/2 side med nynorsk (det er lite, det synes jegi kke er mye) et par oppgaver ( som jeg er ferdig med) men det værste vill nok være engelsk stilen som vi skal levere neste onsdag, skal skrive mimum 2 sider, max 8, tror jeg har 5 i eng og da kan jeg skrive 5 eller mere sider (noe som er sannsynligvis pga mora mi liker at jeg gjør mye). Føler også at det er mange prøver. har vell ca 2-3 prøver i løpet av 2 uker, den forrige naturfags prøven tok ca90 min (dobbelttime) og dne ene norsken som tok vell noe det samme tid. Naturfag og så store norsk prøver er bare ca hver månded tror jeg. Har ca 20 matteopg (vanligvis A-C, eks 1 a,b,c. tar vanligvis utfordrene). Føler også noe deppet pga at jeg er så nerd. Føler at ingen jenter liker meg, mem har hørt ( av en anenn jente, og det er en jente jeg ikke liker, synes at jeg er pen). Vill veldig mye ta selvmord men klarer det vanligvis ikke, er også redd for å skuffe moren min, farmor og bestemoren min (farmor er 84 tror jeg, bestemor er vell noe i 70 åra) Vill heller ikke på pykiatri elelr ta medesiner pga at da får jeg følsen at ingen (jenter) vill bli smamen med meg pga at de tror jeg sikkert er gal ellernoe. Vill heller ikke fortelle det til noen fordi han ene ringte hjem til foreldra mine og sa det til dem, og fattern bare sa at det må bli slutt på dette surret og så kjeftan litt. Har hodepine vanligvis hver dag, men tar vanlgivis ikke paracet da jeg er redd for at mora mi sklal tro at jeg er noe dophue ellernoe..

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...