Obi von Knobi Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Nå har jeg skrevet et lite enkelt spill, men har lyst å sette en while loop rundt det hele, slik at det kan bli gjentatt (play again y/n). Men jeg vil helst slippe å indentere (?) alle linjene, da kommer jeg til å slite ut space. Finnes en lettere måte? (Et annet spørsmål som ikke hører helt hjemme i denne delen av forumet: Hvordan søker jeg på spesielle tegn på google? Eksempel python how to use %. Lenke til kommentar
Potetmann Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Tror du kan bare markere alle linjene du vil indentere og trykke tab. 1 Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Stilig! Men jeg bruker space for å indentere, og det er ikke lurt å blande space og tab (til de som lurer: link (CTRL+F safely)) Men jeg kommer neppe til å støte på slike problemer med det første (har nettop begynt), så det får holde for nå. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Du burde ha strukturert koden din slik at å starte programmet var et funksjonskall. For å legge på while ville du da ha sluppet å indentere alt sammen, du kunne bare ha erstattet dette: program() med noe sånn som dette: while continuePrompt(): program() Hvordan du rykker inn en hel masse kode kommer veldig an på editoren du bruker. Det som ville virket mange steder ville være å markere teksten og bruke search-replace med et regulært uttrykk. Å erstatte "^ " (hatt + 4 space) med "^ " (hatt + 8 space) ville rykket inn teksten med 4 space. 3 Lenke til kommentar
etse Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 mange editorer tillater å endre så indentering med tab putter inn mellomrom i stede for en "\t". Hvis dette er mulig for din editor kan du sette den over til å gjøre det, merke all koden og trykke tab. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå