Gå til innhold

Trenger hjelp med PC kjøp! (stasjonær) :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt meg å kjøpe ny stasjonær PC. Er veldig usikker på hvilken maskin som gir mest for pengene. Her er noen ønsker:

-Spille Starcraft 2 på minst medium helst høy grafikk uten lag. (Spiller egentlig ikke COD og BF som jeg tipper er mer krevende å kjøre på høy grafikk)

-God lydkvalitet ved f.eks musikkavspilling.

-Helst ikke høyere enn 6000 kr.

Alle forslag er hjelpsomme!

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du skjerm, mus, tastatur, Windows? Eller bare selve maskina?

Tenker på maskinen og tastaturet.

Og skjerm da (monitor)

Siden du trenger tastatur og skjerm så trenger du kanskje høyttalere og mus? Men hva med operativsystem? Trenger du Windows?? Om ja så vil maskinen gå glipp av enda en 8-900kr i HW..

Lenke til kommentar

klarte faktisk å lage en liste til under 6k med skjerm, mus og tastatur og et greit skjermkort.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=979421&su=640C4373-CBD8-4396-B748-A0A9F203252A

windows laster du ned.

Var nok bedre oppsett det der :) men jeg vil anbefale TS og spare litt penger til så han kan få i5 :)

tja.. er det bedre å bruke 800 kr på å oppgradere 2100 til 2500? jeg ville tro at det blir bedre å bruke 800 kr på å oppgradere til et 6950, siden det er skjermkortet som spiller størst rolle i spill.

Lenke til kommentar

klarte faktisk å lage en liste til under 6k med skjerm, mus og tastatur og et greit skjermkort.

http://www.komplett....48-A0A9F203252A

windows laster du ned.

Var nok bedre oppsett det der :) men jeg vil anbefale TS og spare litt penger til så han kan få i5 :)

tja.. er det bedre å bruke 800 kr på å oppgradere 2100 til 2500? jeg ville tro at det blir bedre å bruke 800 kr på å oppgradere til et 6950, siden det er skjermkortet som spiller størst rolle i spill.

Hjelper ikke å oppgradere til en i5 2500K om man skal bruke H61 HK.

Hjelper ikke å dytte i HD6950 om CPU ikke henger med.

Lenke til kommentar

Dette er et ganske stramt budsjett. Hadde det bare vert selve maskinen så no prob, men når det da skal være med skjerm og tastatur så forsvinner det 1200-1500kr bare der, og da er det og det er enda ikke helt avklart med TS om man trenger høyttalere og mus også, eller Windows for den del. Om man plutselig vil ha brukbare høyttalere, mus og Windows 7 så er det borte 1000-1500kr til.. Da sitter man men ca 3000kr igjen i HW.

Det som er tydelig her er at det nytter ikke å komme med Intel oppsett i denne prisklassen. Her er nok beste valg å gå for en AMD PHII CPU og passe på å få et AM3+ HK for fremtidig oppgradering. Sette på 4GB RAM og noe grafikk ala Nvidia GT550 eller AMD HD6850/70. Resten av maskina da blir absolutt maks stramt så 300kr kabinett, mindre HDD, og en heller dårligere ( :nei: ) PSU blir da elers realiteten..

Lenke til kommentar

så sant så sant, skal selv bugge meg en ny pc med busjett på 3000, funker ikke helt da, men har funne meg oppsett, hadde jo skjermkort fra før av, så eg gikk for et intel oppsett :D>

men her er det jo også snakk om skjermkort, skal jo ha det også, blei vanskeli å ordne et slikt oppsett

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er et ganske stramt budsjett. Hadde det bare vert selve maskinen så no prob, men når det da skal være med skjerm og tastatur så forsvinner det 1200-1500kr bare der, og da er det og det er enda ikke helt avklart med TS om man trenger høyttalere og mus også, eller Windows for den del. Om man plutselig vil ha brukbare høyttalere, mus og Windows 7 så er det borte 1000-1500kr til.. Da sitter man men ca 3000kr igjen i HW.

Det som er tydelig her er at det nytter ikke å komme med Intel oppsett i denne prisklassen. Her er nok beste valg å gå for en AMD PHII CPU og passe på å få et AM3+ HK for fremtidig oppgradering. Sette på 4GB RAM og noe grafikk ala Nvidia GT550 eller AMD HD6850/70. Resten av maskina da blir absolutt maks stramt så 300kr kabinett, mindre HDD, og en heller dårligere ( :nei: ) PSU blir da elers realiteten..

Det er mulig for meg å passere 6000, dersom jeg tjener mye på det i lengden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...