Gå til innhold

Hvilket Canon objektiv er best av disse 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke mye peiling Canon optikk, men når det kommer hva du skal invester i å kjøpe. Ville jeg heller kjøpt noe som er optisk bedre enn å tenke pris. Man får som regel hva man betaler for, men det finnes unntak!

Og så må man selvfølgelig tenke bruksområdet og se på hva slags optikk man har fra før av.

Lenke til kommentar

Er zoom differansen mellom 200 og 250 merkbar?

JA, spesielt siden jeg antar du skal benytte den på et "cropkamera" - Da blir det forskjellen mellom 320 og 400 praktisk brennvidde.

Når det er sagt så er det en grunn til at disse objektivene med såpass enorm spennvidde i brennvidde i hovedsak produseres i lavprisenden av skalaen. Dersom disse hadde vært kanon optisk hadde prisnivået vært et helt annet.

Det kommer selvsagt an på hva du skal benytte bildene dine til, men har du en gang forsøkt sylskarp fastoptikk så er veien videre brolagt med dyre objektiver ;-)

Lenke til kommentar

Er zoom differansen mellom 200 og 250 merkbar?

JA, spesielt siden jeg antar du skal benytte den på et "cropkamera" - Da blir det forskjellen mellom 320 og 400 praktisk brennvidde.

Når det er sagt så er det en grunn til at disse objektivene med såpass enorm spennvidde i brennvidde i hovedsak produseres i lavprisenden av skalaen. Dersom disse hadde vært kanon optisk hadde prisnivået vært et helt annet.

Det kommer selvsagt an på hva du skal benytte bildene dine til, men har du en gang forsøkt sylskarp fastoptikk så er veien videre brolagt med dyre objektiver ;-)

Objektivet skal benyttes på mitt Canon 50D. Objektivet skal først og fremst benyttes til litt fuglefotografering, ting og tang på avstand osv. Jeg har faktisk tatt mange flotte fotografier med mitt 18-200 og er kjempefornøyd med dette. Men tenkte,nå når anledningen bød seg, at et 55-250 ville kunne være enda bedre.

Lenke til kommentar

Objektivet skal benyttes på mitt Canon 50D. Objektivet skal først og fremst benyttes til litt fuglefotografering, ting og tang på avstand osv. Jeg har faktisk tatt mange flotte fotografier med mitt 18-200 og er kjempefornøyd med dette. Men tenkte,nå når anledningen bød seg, at et 55-250 ville kunne være enda bedre.

:hmm:

Da skulle du hatt mer brennvidde, men det koster kommer fort over 10.000.-

Et alternativ er Canon 70-300 IS vil ikke bli noe spesielt bedre på bildekvalitet med du kommer litt "nærmere" motivene, på den andre siden så får du tilbake 1500.- som du gir for 55-250 IS brukt hvis du selger den igjen "bare kontroller at det er utgaven med IS"

Lenke til kommentar

Vel, nå er det for sent. Kjøpte 55-250'n for 1.200. Håper den er et lite hakk bedre enn 18--200 da :thumbup:

Hvis ikke legger jeg den ut for salg igjen om ei uke eller to.

Det er jo langt under halv pris, så om den er i orden, gjorde du vel et bra kjøp der. Jeg liker min godt.

Med Finn's betalingsgaranti har man heldigvis 10 dager til testing før man bekrefter og betaler. Grei trygghet å ha med seg på fjernhandel :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...