Gå til innhold

Problemer med å legge til flere disker

pierce007

Anbefalte innlegg

Har 3 disker hvor 2 ble tatt ut og nå satt inn igjen. Problemet er at nå finner ikke maskinen disse to. Under datamaskinbehandling ligger begge diskene som utildelt. Det finnes data på diskene. Ved å høyre klikke får jeg muligheter som stripet volum, speilet volum osv.

Hva gjør jeg nå?

Koblet disken til USB uten at den fant disken der heller - ikke opplevd det før...

Prøvde på annen maskine og med samme resultat.

Endret av pierce007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, der står det klar og tydelig "Dynamisk".

Ser at det er en del som har valgt å initialisere disken som Dynamisk, antar det skjer av uvitenhet.

Bruker det ikke selv, så kan ikke så mye om det. Men siden du har 2 små RAW partisjoner og en Utildelt så virker det som en korrupt Dynamisk partisjonstabell. Vet ikke om det finnes program som kan rette opp dette.

Lenke til kommentar

Ja, der står det klar og tydelig "Dynamisk".

Ser at det er en del som har valgt å initialisere disken som Dynamisk, antar det skjer av uvitenhet.

Bruker det ikke selv, så kan ikke så mye om det. Men siden du har 2 små RAW partisjoner og en Utildelt så virker det som en korrupt Dynamisk partisjonstabell. Vet ikke om det finnes program som kan rette opp dette.

Ja, min feil på akkurat dn disken.

Vedlagt finnes nytt bilde, og den disken er ikke dynamisk...

MBRlist.txt

Zero3list.txt

BPB3list.txt

post-89345-0-60306600-1316377613_thumb.png

Lenke til kommentar

Recovery programmer under Windows håndterer ikke Linux disker, så vidt jeg vet.

Vanskelig å gi noen råd uten å vite historien. Under hvilket OS hadde du filer, og hvor kommer de Linux partisjonene fra?

Tenkte vel mere på andre type recovery programmer...

WIN7

Den ene disken kommer fra NAS. Den andre disken forsåvidt og, men ble avbrudt sekunder etter formattering i NAS. Tredje disken skal ikke være noe NAS eller annet. Den fungerte fint til probleme startet etter jeg tilkoblet ene NAS disken i vanlige maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...