pierce007 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Har 3 disker hvor 2 ble tatt ut og nå satt inn igjen. Problemet er at nå finner ikke maskinen disse to. Under datamaskinbehandling ligger begge diskene som utildelt. Det finnes data på diskene. Ved å høyre klikke får jeg muligheter som stripet volum, speilet volum osv. Hva gjør jeg nå? Koblet disken til USB uten at den fant disken der heller - ikke opplevd det før... Prøvde på annen maskine og med samme resultat. Endret 17. september 2011 av pierce007 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Har diskene vært i RAID tidligere? Er de koblet til RAID-porter på hovedkortet? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Har diskene vært i RAID tidligere? Er de koblet til RAID-porter på hovedkortet? Skal ikke være noe RAID involvert på denne maskinen nei... Ikke endret på kabler el på HK... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Er diskene Dynamisk? Se på venstre side i Diskbehandling. Dynamiske disker må importeres. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Er diskene Dynamisk? Se på venstre side i Diskbehandling. Dynamiske disker må importeres. ikke dynamiske disker nei Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 OK. Prøv MBRlister for diagnose (se min signatur). Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 OK. Prøv MBRlister for diagnose (se min signatur). da finnes vedlegget utifra testen... MBRlist.txt BPB0list.txt BPB1list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Det viser faktisk at 1 TB disken er Dynamisk. Partisjonstype 42 = MS MBR Dynamic Disk Kunne du legge ut bilde av Diskbehandling? Endret 18. september 2011 av Hårek Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Det viser faktisk at 1 TB disken er Dynamisk. Partisjonstype 42 = MS MBR Dynamic Disk Kunne du legge ut bilde av Diskbehandling? her har du et bilde... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Ja, der står det klar og tydelig "Dynamisk". Ser at det er en del som har valgt å initialisere disken som Dynamisk, antar det skjer av uvitenhet. Bruker det ikke selv, så kan ikke så mye om det. Men siden du har 2 små RAW partisjoner og en Utildelt så virker det som en korrupt Dynamisk partisjonstabell. Vet ikke om det finnes program som kan rette opp dette. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Ja, der står det klar og tydelig "Dynamisk". Ser at det er en del som har valgt å initialisere disken som Dynamisk, antar det skjer av uvitenhet. Bruker det ikke selv, så kan ikke så mye om det. Men siden du har 2 små RAW partisjoner og en Utildelt så virker det som en korrupt Dynamisk partisjonstabell. Vet ikke om det finnes program som kan rette opp dette. Ja, min feil på akkurat dn disken. Vedlagt finnes nytt bilde, og den disken er ikke dynamisk... MBRlist.txt Zero3list.txt BPB3list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 (endret) Der finnes partisjonstype FD, som er Linux RAID. Så det ser ut som disse diskene ikke kommer fra en Windows PC. Kanskje en NAS? Endret 18. september 2011 av Hårek Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Der finnes partisjonstype FD, som er Linux RAID. Så det ser ut som disse diskene ikke kommer fra en Windows PC. Kanskje en NAS? ja det kan nok stemme - skjedde en liten glipp da det skjedde. og denne siste disken? Zero4list.txt MBRlist.txt BPB4list.txt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Samme med den, Linux RAID partisjon. Pluss litt ekstra. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Samme med den, Linux RAID partisjon. Pluss litt ekstra. det var litt mere snodig, men ok... takk for den hjelpen! eneste mulighet for evt tilgang til data blir vel da slike recovery programmer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Recovery programmer under Windows håndterer ikke Linux disker, så vidt jeg vet. Vanskelig å gi noen råd uten å vite historien. Under hvilket OS hadde du filer, og hvor kommer de Linux partisjonene fra? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 Recovery programmer under Windows håndterer ikke Linux disker, så vidt jeg vet. Vanskelig å gi noen råd uten å vite historien. Under hvilket OS hadde du filer, og hvor kommer de Linux partisjonene fra? Tenkte vel mere på andre type recovery programmer... WIN7 Den ene disken kommer fra NAS. Den andre disken forsåvidt og, men ble avbrudt sekunder etter formattering i NAS. Tredje disken skal ikke være noe NAS eller annet. Den fungerte fint til probleme startet etter jeg tilkoblet ene NAS disken i vanlige maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå