Gå til innhold

Problemer med Abit NFS rev 2.0


Anbefalte innlegg

jeg driver å setter opp en pc for min far nå... alt sammmen er satt opp i maskina alt etter boka, men når jeg slår på pcn kommer det bare en høy pipelyd fra speakeren på pcn.... ingen av viftene på pcn går ikke den i PSU engang... Jeg har prøvd alle komponentene i maskinen inklusiv PSU i en annen maskin og alle fungerte utenom hovedkortet..... har noen peiling på hva som feiler... hvis ikke er det bare sende det tilbake til komplott.no :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
jeg driver å setter opp en pc for min far nå... alt sammmen er satt opp i maskina alt etter boka, men når jeg slår på pcn kommer det bare en høy pipelyd fra speakeren på pcn.... ingen av viftene på pcn går ikke den i PSU engang... Jeg har prøvd alle komponentene i maskinen inklusiv PSU i en annen maskin og alle fungerte utenom hovedkortet..... har noen peiling på hva som feiler... hvis ikke er det bare sende det tilbake til komplott.no :-?

 

Liten sjekkliste.

 

Sjekk at du har koblet til p4 pluggen på hk

 

Koble fra alt fra hk , start kun med cpu ram og skjermkort

 

hold inne insert men du slår den på , da resetter du bios.

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet selv! Har tatt ut CPU og RAM, og testet disse på et annet hovedkort. Har også skiftet skjermkort, og prøvd dette i en annen maskin, og det funket også. På mitt hovedkort lyser en rød LED tvert kortet får 5V standbyspenning, og hvis jeg trykker inn startknappen så kommer alarmen på. Jeg har resatt bios (fjernet ATX- og P4-pluggene, tatt ut batteriet, og flytta jumperen til reset), men ingentin skjer. Jeg har ikke prøvd å starte uten harddisker og floppy, fordi de nettopp var i bruk i samme kabinett, men med annet hovedkort. :(

 

Glemte å si det: Jeg fikk til å starte første gangen, gikk inn i bios for å gjøre meg litt kjent (endret ikke noe), men etter ca. en halv time, så ble skjermen svart, og både HD og Power LED'n lyste konstant.

 

Jeg kjøpte også mitt kort på komplott.no, og begynner å bli litt lei av å sende ting tilbake...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...