Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[laptop] sluttet å lade, helt død?

Anbefalte innlegg

jeg spilte på pcen min med en venn 30 min siden.

så sluttet laderen å reagere, og så døde pcenmin helt. den reagerer ikke på noe..

vi fant en annen lader ( maken til den jeg har), men den funket heller ikke....

så det er ingenting med laderen å gjøre.

hva skal jeg gjøre? er sykt lei meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det og ta ut harddisken fra en laptop er ikke noe stress..pleier kun å være og skru opp et lokk, så ligger den der.

Deretter er det bare å koble den til den andre pcen.

Men selv om batteriet et dødt, skal du fortsatt kunne skru på pcen. Siden det ikke er noe liv i den i det hele tatt, vil jeg tro det er hovedkortet.

Lenke til kommentar

Det og ta ut harddisken fra en laptop er ikke noe stress..pleier kun å være og skru opp et lokk, så ligger den der.

Deretter er det bare å koble den til den andre pcen.

Men selv om batteriet et dødt, skal du fortsatt kunne skru på pcen. Siden det ikke er noe liv i den i det hele tatt, vil jeg tro det er hovedkortet.

hvordan skrur jeg den på da?:_D

den burde lade selvom jeg ikke har batteriet i..

vil bare redde noen filer isåfall

Lenke til kommentar

Hvor su skrur er selvsagt forskjellig fra maskin til maskin. Vi er ikke synske. Du har ikke sagt hvilken maskin du har.

Enkelte maskiner er avhengig av batterie som fungerer for å kunne benytte nettstrøm. Andre er ikke avhengig av dette.

Lenke til kommentar

Hvor su skrur er selvsagt forskjellig fra maskin til maskin. Vi er ikke synske. Du har ikke sagt hvilken maskin du har.

Enkelte maskiner er avhengig av batterie som fungerer for å kunne benytte nettstrøm. Andre er ikke avhengig av dette.

den ladet akkurat, men døde igjen:S

det er en: aspire 5375z

Lenke til kommentar

nå skal du få et ordentlig svar her, siden de andre ikke gir det.

Det har ikkeno med batteriet ditt å gjøre ettersom pc kan lades UTEN batteri.

Mest sannsynlig har hovedkortet tatt kvelden.

Du har 5 års reklamasjonsrett på pcn om du har kjøpt den i en norsk butikk, og kan kreve gratis reparasjon der du kjøpte den.

Før du sender inn pcn må du ta backup av den gamle disken, ettersom på verksted kan data gå tapt. Det du gjør er å ta ut disken fra laptopen, sitter på undersiden som regel under et deksel festet med et par skruer. Det bør gå fint. Får å få ut dataen trenger du en SATA til USB kabel, dette kan du få kjøpt på f.eks komplett.no! Da tar du å setter den kabelen inn i disken du har tatt ut og rett inn i en annen pc, det vil fungere som en ekstern disk og filene dine bør være lett tilgjengelige. Så sant ikke harddisken har røket i tillegg, noe som ikke er veldig sannsynlig, så mister du ikke filene dine.

det at pcn bare slutter kan alltid skje. alt av elektronikk kan feile, slik er det bare dessverre!

Mvh Øystein

Lenke til kommentar

nå skal du få et ordentlig svar her, siden de andre ikke gir det.

Det har ikkeno med batteriet ditt å gjøre ettersom pc kan lades UTEN batteri.

Mest sannsynlig har hovedkortet tatt kvelden.

Du har 5 års reklamasjonsrett på pcn om du har kjøpt den i en norsk butikk, og kan kreve gratis reparasjon der du kjøpte den.

Før du sender inn pcn må du ta backup av den gamle disken, ettersom på verksted kan data gå tapt. Det du gjør er å ta ut disken fra laptopen, sitter på undersiden som regel under et deksel festet med et par skruer. Det bør gå fint. Får å få ut dataen trenger du en SATA til USB kabel, dette kan du få kjøpt på f.eks komplett.no! Da tar du å setter den kabelen inn i disken du har tatt ut og rett inn i en annen pc, det vil fungere som en ekstern disk og filene dine bør være lett tilgjengelige. Så sant ikke harddisken har røket i tillegg, noe som ikke er veldig sannsynlig, så mister du ikke filene dine.

det at pcn bare slutter kan alltid skje. alt av elektronikk kan feile, slik er det bare dessverre!

Mvh Øystein

hva kan ha skjedd til at den "ladet",igjen og deretter kom til live, men så døde 2 minutter senere?

edit: nå kl 02:57 ladet den, jeg skrudde den på, den skrudde seg av. og døde helt igjen...

Endret av krix
Lenke til kommentar

kan jo det, men får ny pc om noen dager ( /uker .. vet ikke ..).

den er på nå, jeg hadde muligheten til å skru den på, så gjorde jeg det rett før skolen startet. så når jeg kommer hjem , så har den gjort slik, oppstartsfeilsøking.. ( om den ikke har skrudd seg av i mellomtiden da .. )...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...