Gå til innhold

Sengoku - Tips og triks


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp fått tak i Sengoku, og skjønner rett og slett ingen verdens ting over hodet. Dette må være ett av tidenes mest avanserte spill.

 

I den forbindelse, lurer jeg på om det er noen her på forumet som mestrer spillet og kan komme med råd osv. Hva bør man gjøre? Bygger jeg en hær, blir den drept så snart den spawner, så går jeg tom for cash. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais,

 

Har fått spilt det litt nå, skal ikke påstå jeg mestrer det enda, men spillet er jo egentlig bare den japanske versjonen av Crusader Kings, som jeg har spilt endel.

 

Først og fremst bør du velge en av de mindre, og litt lettere plasserte clanene i begynnelsen. Jeg prøver meg nå med Satomi klanen, og det går foreløpig ganske greit.

 

I forhold til krig og økonomi delen er det viktig å være tålmodig. Bygg ut castles og villages tidlig for å forbedre infrastrukturen, og ikke gå til krig mot en jevnbyrdig/sterkere fiende helt i starten. Jeg ventet en 10 minutt til naboen i nord ble angrepet av noen andre, og erklærte krig og stjal et par territorier etter hæren deres var ødelagt. Ikke akkurat hyggelig gjort, men jaja.

 

Økonomisk har ikke jeg hatt et problem enda, kommer nok veldig ann på hvem man spiller med. Men generelt er det lurt å holde krigene sine kortest mulig, og huske å disbande hæren i fredstid, for så å arbeide seg opp en buffer til neste krig.

 

Bare å spørre hvis det er noe spesifikt du lurer på.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at det alltid er krig og det ser ut til at alle angriper hverandre hele tiden. Hvilken tids-modifier bruker du?

 

Det pleier å være en del som skjer mellom de ulike computerne ja, så det er nok lurt å velge en clan som ikke ligger midt i, og som ikke har en av de største som nabo. Da kan man fort få litt problemer.

 

Jeg pleier å justere farten litt etter hva som skjer, full guffe i fredstid, og ned til styrbart nivå når det er krig.

Lenke til kommentar

Morsomt spill, selv om jeg er ganske dårlig. Min lengste campaign var med klanen lengst sør. Du er ikke omringet av krigslystne klaner, og får være i fred ganske lenge. Det største problemet mitt var vel internt; vasaller som mislikte meg sterkt osv. Vet ikke helt hvordan jeg kan forhindre det. Gaver? Gifte bort døtrene mine?

Lenke til kommentar

Morsomt spill, selv om jeg er ganske dårlig. Min lengste campaign var med klanen lengst sør. Du er ikke omringet av krigslystne klaner, og får være i fred ganske lenge. Det største problemet mitt var vel internt; vasaller som mislikte meg sterkt osv. Vet ikke helt hvordan jeg kan forhindre det. Gaver? Gifte bort døtrene mine?

Ikke gå til krig konstant. Folkene dine trenger fred og ro, i tillegg til gaver og kjærringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...