Gå til innhold

Hjelp til valg av IPS PC skjerm

catchaflame

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er for tiden på jakt etter en IPS PC skjerm.

Mine kriterier er som følger:

Ikke over 2500 kr

Må ha IPS panel

Matt skjerm

HDMI er ikke nødvending

Helst matt ramme rundt skjermen

Skal brukes til vanlig surfing, film og Tv serier, og jeg skal bruke den til bilderedigering i Photoshop. Trenger ikke inkluderte høytalere, minnekort slot eller mange USB porter er heller ikke nødvending.

Jeg har også behov for å bruke flere program samtidig som å se film og surfe samtidig, se film og jobbe i Photoshop samtidig.

Har sett litt rundt, og har plukket meg ut disse to Dell Ultrasharp skjermene:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=623526,946255#rparams=ss=Dell%20UltraSharp%20U2410

Den eneste vesentlige forskjellen på disse etter min mening er størrelsen og oppløsningen. U2311H er 1920x1080, 1920x1200 er U2412M. Og så er det 800kr i forskjell.

Som sagt skal jeg bruke denne til bilderedigering, so det er viktig at ting ikke bli for smått på skjermen. Og jeg vil også bruke flere programmer samtidig, som allerede nevnt.

U2311H ser veldig bra ut, den har også fått veldig gode reviews omkring, men jeg er redd den er for liten og smal til å kunne vise flere ting samtidig? Har ikke hatt ekstern skjerm før (bare laptop), så jeg har ikke peiling på den fysiske forskjellen mellom 23" og 24". Det er også 120px forskjell i høyden mellom dem.

Har noen her erfaring med en eller begge av disse skjermene. Er forskjellene mellom dem verdt 800kr?

Tar også gjerne imot råd eller tips om andre skjermer om du vil anbefale andre merker/modeller some passer mine kriterier. Alle tips vedrørende tomme str, forskjeller mellom 23" og 24" tas også imot med takk.

Takk for alle råd/tips/kommentarer!

Endret av catchaflame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går så klart for U2412M viss du har pengene til det :)

Kjempe god oppløsning som gjør at du kan ha mange ting oppe på en gang :)

Så du mener det er så stor forskjell på dem at det er verdt det?

Jeg vil si at de to er antagelig de beste du kan få inenfor budsjettet ditt.

Kan forsøke å hjelpe deg litt på vei ved å lenke deg til anmeldelsene av dem hos den danske siten Flatpanels - en site som har hjulpet meg mye når jeg har vært på jakt etter PC-skjerm og TV.

U2412

U2311

Tusen takk for disse, mye fin info der! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...