Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig pris på innbyttebil?

fleur

Anbefalte innlegg

Vi tenker på å kjøpe ny bil og fikk idag en prisvurdering på innbytte på vår Saab 9-3 Sedan 2005-modell, 1,8l 122 hk. Den har gått 158 000 km og det er nylig byttet registerrem, vannpumpe sant ventiler på topplokket. Den har ESP, antispinn + cruisekontroll og alle servicer er fulgt. Takstativ følger med. Vi fikk en innbyttepris på 60 000.-. Listeprisen derimot er 109 000 og vi fikk en prisantydning hos Saab på 90-100k minus registrering + muligens noe rust på bakskjermene. Syns denne prisen var veeldig lav tatt i betraktning at den nye bilen koster 375 000. Hva syns dere? Burde vel selge den på finn.no istedet antar jeg. (Vi kunne prøve å selge den på finn sa han og hvis vi ikke fikk solgt den eller fikk mer for den tok de den likevel i innbytte til prisen vi fikk)

Edit: Grunnen han oppga var at Saab trolig er konkurs innen 1 år. Men likevel syns jeg prisen var dårlig

Endret av fleur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisene som noen ønsker for tilsvarende bil finner du HER

Flere ligger under 100 000 kr. Prisen de annonserer bilen for får de neppe, bør sikkert trekke vekk 10 % altså en ca pris på 85000-90 000 kr. Hva du får avhenger da alltid av hva noen er villig til å gi. Og jeg har ikke tenkt på ekstrautstyr.

Bilselgere ønsker selvfølgelig fortjeneste på både innbyttebil og bilen de selger til deg. Så om det ikke brenner og du må kjøpe fra den forhandleren kan du jo bare si at du ønsker xx xxx for innbyttebilen om du skal kjøpe en annen bil til xxx xxx kr. Du kan kanskje også argumentere som jeg over. Kanskje selger kan komme med et nytt tilbud.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å selge den her: http://www.oslobilauksjon.no/ Da kan du trolig få noe mer enn hva forhandleren tilbyr (kanskje 70-75 hvis du er heldig), men ikke så mye du ville fått på finn.no (det er et marked for biler med komplett servicehefte, ny registerreim, og en eier. Er det slik at registerreimen røk og at det er derfor det er skiftet ventiler?

Endret av festen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...