Kusetjuv Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Endret 17. september 2011 av Kusetjuv Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Jeg synes det ble et bra bilde. Men... jeg får en følelse av at det kansje er en del tilfeldigheter i spill, foreksempel ovenfra og ned vinklingen. Det er heller ikke klart hvilken historie bildet forteller, gutten som er blitt dratt bort fra nintendoen for å være testmotiv for et nytt kamera eller gutten som liker å leke med vann. Så, bra, men ikke fullendt. Endret 25. september 2011 av Kristallo Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Vinkelen, bakgrunnen og etterbehandlingen ødelegger for min del. Med mindre det er en grunn for det, bør ovenfra-og-ned-vinkelen droppes med unger. Som det er nå, virker det som et tilfeldig knips. Går du ned på deres høyde kan det lettere kalles et portrett. Bakgrunnen er ganske stygg, og jeg mistenker at du bruker et kitobjektiv eller noe tilsvarende billig. Ser i exif at brennvidden er 60mm på blender 5.6. Har du mulighet til å droppe blenderåpningen ned et hakk eller to vil det hjelpe, eventuelt øke avstanden om det er et zoom-objektiv. Da vil bakgrunnen bli mer diffus og ikke like distraherende. Er heller ikke noe særlig fan av blanding av farge og sort-hvitt, men det er en personlig preferanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå