Gå til innhold

BK: Dancing Aurora


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg er bra! Selve utsnittet er Ok, fint nordlys, bra dybde og en god stemning som formidles! Reagerer litt på de blåsene der ute på fjorden, kunne muligens vært fjernet. De forstyrrer helhetsinntrykket av denne stemningen synes jeg.., men det er nå min smak! ;)

God 4'er uansett! (og det betyr "bra på mange måter" fra meg).... :)

Lenke til kommentar

Vakkert,fine toner og kontraster/lys og farger,må være potensiale her ja.Litt støy,kommer muligens av størelsen?

 

Takker så meget. 5D på 1600 ISO og et lite hakk overeksponert for heller senke den noe igjen produserer så lite støy at det i grunn ikke blir synlig selv på store utskrifter. Ved litt undereksponering og evt oppletting i lys i etterkant klarer en lett støyreduksjon som regel å håndtere støyen greit.

 

Dette synes jeg er bra! Selve utsnittet er Ok, fint nordlys, bra dybde og en god stemning som formidles! Reagerer litt på de blåsene der ute på fjorden, kunne muligens vært fjernet. De forstyrrer helhetsinntrykket av denne stemningen synes jeg.., men det er nå min smak! ;)

God 4'er uansett! (og det betyr "bra på mange måter" fra meg).... :)

 

 

Er litt enten eller på de bøyene. Selv har jeg havnet på at det blir en mangel i bildet om jeg fjerner dem, men ettersom jeg også selv gjorde en tanke om å fjerne dem så har jeg full forståelse for ditt innspill som jeg takker for.

 

Glimrende Espen:) Uten utdypende forklaringer: Dette er bare Jæ.... bra, rett og slett vakkert. I mine øyne løfter de røde blåsene kompet ytterligere.

 

Takker så meget! HAr også hvnet på at de må med for jeg synes det oppstod en mangel om jeg klonet de vekk.

 

Vakkert.

 

 

Takk!

 

Dette er jo bare vakkert. Synes også de røde blåsene hever bilde.

 

 

Takker så meget! Også for din vurdering av blåsene. Har forståelse for at det er delte meninger om dem ettersom jeg også selv først var i tvil.

 

Flott bilde, Espen!

Plassen virker noe kjent... :)

 

Ja, det skal vel litt til før jeg klarer trekke opp et motiv fra vannkanten i Vest-Finnmark hvor du ikke drar kjensel på motivene ;-)

 

Utenom nordlyset,som nærmest alltid er flott,så slår det meg her hvor riktig allt annet under himmelen er.Tenker da på snøen,hvor hvit og skarp den er blitt.Skygger og lys i god harmoni...rett og slett flott formidlet:)

 

Takker så meget! Forsøker ta inn litt omgivelser, miljø eller landskap i nordlysbildene for, som du sier, nordlyset er flott i seg selv, men bildemessig blir det fort litt gjentagelse om nordlyset er eneste interessante element. Med unntak av enkelte utbrudd med spektakulært nordlyset klarer stå alene

 

 

Nydelig nordlysbildet! Liker at du har komponert bildet slik, at du har fått med snøen og litt landkap.

 

 

 

Takker. Som jeg svarte til Jan Erik over så forsøker jeg så godt det lar seg gjøre å få til noe miljø eller landskap osv i nordlysbildene som skal gjøre litt mer interessante enn hva nordlyset bidrar med alene...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...