RandiA Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg har en iPhone 3G bare 8GB, den er full av Apps og Lydbøker, Podcast o.l. Men den siste tiden har den ladet seg ut på noen få timer bare ved å være på, uten at jeg ringer, lytter eller sender meldinger. Det bekymrer meg å ta den med på noen reiser nå, jeg tar med min Nokia for sikkerheten. Men det er dumt at jeg ikke kan bruke den på grunn av batteri-kapasiteten. Når jeg kobler den til iTunes tar jeg bort alt unødig og jeg har fulgt alle oppdateringer. Min iPod hadde samme svakhet spesielt i kaldt vær, den fikk jeg skiftet batteri på hos Dr.iPod. Men jeg synes det er greiere å bruke iPhone for da har jeg alt i ett liksom, og kan stoppe lyden på mikrofonen uten å måtte ta den opp av lommen. Er det en løsning for å få bedre batterikapasitet, eller er løsningen bare å kjøpe en ny 4G eller 5G som kommer? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Telefonen er over tre år gammel, så du skal ikke se bort ifra at batteriet må byttes. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Tror nok beste løsningen er kjøpe iPhone #5 i oktober. Batterier er forbruksvare, de blir slitt ettervært som man bruker dem, jo mere man bruker telefonen jo mere sliter det på batteriet, varme sliter også på batteriene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Tror nok beste løsningen er kjøpe iPhone #5 i oktober. Batterier er forbruksvare, de blir slitt ettervært som man bruker dem, jo mere man bruker telefonen jo mere sliter det på batteriet, varme sliter også på batteriene. Uff, det var da fort brukt opp. Dyrt å skifte batteri. Nå liggger den til lading igjen,den var nesten tom fra kl.10 til 13 uten at den var brukt til noe. Men nå sjekket jeg og ser at "Stedtjenester" står på, og Mobildata, jeg slo begge deler AV, bruker det jo de gangene jeg bruker Runkeeper, kan jo huske på å slå det på igjen da. Jeg har vel også ofte en tendens til å "skvett-lade", dvs når jeg er hjemme og husker det, plugger jeg den til kontakt. (Jeg lader ikke gjennom PC). Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 * Jeg har vel også ofte en tendens til å "skvett-lade", dvs når jeg er hjemme og husker det, plugger jeg den til kontakt. (Jeg lader ikke gjennom PC). Dagens batterier skal ikke ta skade av "skvett-lading". Var den gamle typen batterier som helst skulle lades helt ut og så helt opp. 1 Lenke til kommentar
Error Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hvor lenge varer garantien for batterier? Og hvor dårlige må batteriene være for at man får bytte på garantien? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 * Jeg har vel også ofte en tendens til å "skvett-lade", dvs når jeg er hjemme og husker det, plugger jeg den til kontakt. (Jeg lader ikke gjennom PC). Dagens batterier skal ikke ta skade av "skvett-lading". Var den gamle typen batterier som helst skulle lades helt ut og så helt opp. Ja, har merket meg det, derfor trodde jeg ikke det gjorde noe heller. Nå har jeg et lærtrekk på den, så kanskje den blir for varm noen ganger om det har noe å si. Hva koster det å skifte batteri da? Og om man kjøper en ny, er det bare å ta ut kortet av den gamle og koble den til iTunes og få alle "sakene" over på den nye. (Jeg bruker ikke sync operasjonen, men manuell håndtering av lydbøker, musikk etc) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Hvor lenge varer garantien for batterier? Og hvor dårlige må batteriene være for at man får bytte på garantien? Er det noe om det tro?...Det regnes vel bare som forbruks...nå ser jeg at batterer i min Nokia mobil og i trådløse fast-telefoner, i PC mus osv, alle andre oppladbare batterier varer jo i årevis. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Kjenner ikke priser på batteribytte, men selv om telefonen har fått dårlig batterikapasitet, trenger det ikke og være batteriet alene sine grunn. Ettervært som årene går samler det seg støv og skit inne i telefonen som kan skape alt fra dårlig kontakt mellom de elektroniske komponentene, til kortslutning. Dette er problemer som kan gå utover batterikapasiteten da det gjør at telefonen bruker mere strøm enn den normalt skal. Typisk tegn er at telefonen generelt sett er litt varmere enn andre telefoner. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hvor lenge varer garantien for batterier? Og hvor dårlige må batteriene være for at man får bytte på garantien? De fleste produsentene gir 6-12 månder garanti på tilbehør som f.eks batteriet. Siden iPhone har et innbygd batteri tror jeg de er nødt til og gi 24 månder også på batteriet, siden det ikke er mulig og bruke telefonen uten, og det ikke er mulig og bytte selv uten og bryte med garantivilkårene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Min var visst kjøpt i januar 2009, så da er nok 24 måneder passert. Nå var jeg et par timers sykkeltur med lydbok, og faktisk batteriet holdt, så jeg tror nesten det hjalp å slå av "stedsøkeren" og Mobildata....Det var nesten 90% batterikapasietet igjen...får se om det holder seg slik. Men etter halvannen timers tur med Runkeeper og lydbok blir den helt utladet alltid, selv om jeg begynner med 100% på batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå