Gå til innhold

Hvilken PSU vil passe dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Skal investere i litt mer RAM, og bytte ut mitt gamle Radeon HD4890 med et HD6870. Frem til nå har jeg brukt Antecs 500w PSU som var ferdig satt inn i kabinettet, men jeg har en følelse av at jeg egentlig burde hatt en litt kraftigere PSU. Derfor ønsker jeg å investere i en litt kraftigere, men likevel rimelig PSU nå som jeg likevel skal oppgradere litt.

Kabinett: Antec Sonata III

Hovedkort - Asus M4A78-E

Prosessor – AMD Phenom X4 940 Black Edition

RAM - 6gb DDR2 PC6400 800MHZ (2gb OCZ gold + 4gb Corsair)

Grafikk - ASUS RADEON HD6870

HDD - 1tb (kan finne merke og hastighet hvis der er relevant)

og til slutt, en helt gjennomsnittlig DVD-leser/brenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSUen du har i er helt greit egnet til systemet, HD6870 trekker ikke noe nevneverdig mer enn et HD4890, selv om førstnevnte er et kjappere kort.

Edit: Men om du nå ønsker en ny PSU likevel, har du planer om å kjøre Crossfire i framtiden eller bare ett enkelt kort?

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Har ikke egentlig planer om crossfire, men det er jo faktisk greit å ha muligheten...

Jeg kunne derimot droppet ny PSU, og heller lagt pengene i litt mer RAM, men det er vel egentlig ikke veldig nødvendig med mer en 4gb?

PSUen jeg har nå er jo tre år gammel, så den må vel være en smule svekket i forhold til utgangspunket?

Lenke til kommentar

La vær. 500W holder i massevis. Jeg har heller aldri hørt noen ting om at en PSU skal bli noe svakere med tiden heller. Mitt råd blir å spare pengene til du faktisk trenger en oppgradering - Det kommer til å være nok av spennende ny maskinvare å bruke penger på i 2012 også =)

Lenke til kommentar

PSU-kalkulatorer tar ofte med "capacitor aging"-faktoren, men om det f.eks er snakk om kondensatorer av høy kvalitet, så bør man egentlig bare se bort i fra den funksjonen. Kondensatorer (type japanske av f.eks merke Nippon Chemicon/Panasonic/Nichicon) av høy kvalitet mister relativt mindre av sin kapasitet over tid enn lavpriskondesatorer type Fuhjyyu. (det merket var notoriske for å feile innen kort tid).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...