Cashplay Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Har nettop kjøpt pc og skal kjøre RAID 0 med to 7200RPM HDD på 1TB, sliter med å finne ut hvordan jeg setter opp raid med UEFI-biosen. Trenger dere specs eller noe annent, let me know Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. september 2011 Del Skrevet 18. september 2011 Sett SATA-kontrolleren til RAID fra AHCI eller IDE, så skjønner du resten selv. Lenke til kommentar
Cashplay Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Leste nemlig det fra manualen til moderkortet, men hadde ingen lykke med det. Kontrolleren står på RAID, men det skjer ingenting når jeg booter, så jeg kjører på et drev for øyeblikket. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Leste nemlig det fra manualen til moderkortet, men hadde ingen lykke med det. Kontrolleren står på RAID, men det skjer ingenting når jeg booter, så jeg kjører på et drev for øyeblikket. Intel PCH-kontrolleren står i RAID og du får ikke opp et bilde der alle diskene dine står listet og det står Press CTRL+I under oppstart? Hos meg gjør det nemlig det på akkurat samme hovedkort. Lenke til kommentar
Cashplay Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Har generelt ikke hatt noen problemer med HK ellers, men dobbeltsjekket SATA-kontrolleren, den sto på raid, og den ber meg aldri trykke CTRL+I under oppstart, kun asus boot-logo og at man kan trykke "Del" for å gå inn i UFI-BIOS Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Logoen vises bare en gang? Eller vises logoen, svart, logo vises igjen? Dette skjer ganske fort fra power-on gis, så du må være rimelig rask etter en restart eller startup, hvis du har en treg skjerm kan dette være forklaringen. Uansett skal det gå an å konfigurere et RAID0 i Intel Rapid Storage Techonology i Windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå