Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nyere gjerrigbil. Trenger tips!

tharshan

Anbefalte innlegg

Vi snakker fort om 40 tusen i verditap første året, men så kan jo fort turboen ryke på en Skoda 1,9 TDI, det koster fort 10 lapper om du må bytte den på verksted. Går dynamoet koster det fort noen tusen lapper der også. Så da begynner du å nærme deg samme kostnad for en 13 år gammel som det vil koste deg å ha en ny. Kjøper du en 1-2år gammel bil unngår du det verste verditapet samtidig som du har mye garanti igjen.

Skruer du selv er det stort sett mye billigere med bruktbil, men gjør du ikke det og du er avhengig av bilen ville jeg kjøpt nytt.

Jeg syns du svartmaler det, turbo eller dynamo er sjeldne feil og pumpedyse tror jeg kom et par år senere, men det er kanskje mer fornuftig å kjøpe nyere bruktbil som bruker mindre. En 3 år gammel som ikke har kjørt mer enn 60 tusen kilometer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du svartmaler det, turbo eller dynamo er sjeldne feil og pumpedyse tror jeg kom et par år senere, men det er kanskje mer fornuftig å kjøpe nyere bruktbil som bruker mindre. En 3 år gammel som ikke har kjørt mer enn 60 tusen kilometer.

Har hatt noen kollegaer med 1,9 TDI som har byttet både turbo og dynamo på VAG produkt av samme årgang, men nå kan det jo være at det er såpass mange av de at det blir relativt sjeldent uansett.

Lenke til kommentar

Har hatt noen kollegaer med 1,9 TDI som har byttet både turbo og dynamo på VAG produkt av samme årgang, men nå kan det jo være at det er såpass mange av de at det blir relativt sjeldent uansett.

Dynamo tror jeg er veldig uvanlig, men en turbo er det nok mulig å få til å ryke hvis en aktivt går inn for det. Jeg tror ikke det er noe problem for en turbo og holde en halv million kilometer hvis bilen får god service og ikke misbrukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...