Sjonke Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hei! Jeg forsøker å bistå en kompis hvis PC har kræsja. Windows starter ikke, men jeg lykkes i å browse hard- disken hans via Ubuntu linux. Han har ikke tatt sikkerhetskopi på lenge. That kind of guy, lissæm. Og jeg klarer ikke å finne ut hvor datax lagrer filene når han har laget nye fakturaer etc. Regner med at han ikke har valgt et spesielt sted selv, slik at datax lagrer på standardsted. Det jeg lurer på, er altså hvor datax legger databasefilene sine, og gjerne også hvilke filendelser de har. Jeg kommer ikke til å bruke enda flere timer på prøve å finne informasjon om det på www.mamut.com/support. Takk for all hjelp Sjonke Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 "Mine dokumenter", "C:\Programfiler\Mamut\..." eller "C:\Users\brukernavn\AppData\..." er vel de vanligste stedene. Har du sett der? Lenke til kommentar
Sjonke Skrevet 18. september 2011 Forfatter Del Skrevet 18. september 2011 "Mine dokumenter", "C:\Programfiler\Mamut\..." eller "C:\Users\brukernavn\AppData\..." er vel de vanligste stedene. Har du sett der? Takk for svar! Jeg fant opprinnelig en DaTax-mappe i "C:\Users\brukernavn\AppData\...", men tenkte straks at det umulig kunne være så enkelt. Jeg skal fire skepsisen en av dagene, og installere DaTax på en annen pc og så kopiere over hele den mappen for å se om programmet kan lese saker og ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå