Venin Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Jeg har skrudd sammen følgende oppsett: DIMM DDR3 4GB 1333MHZ CL9 (2X2GB) ASUS P8H61-I B3 H61 S-1155 MINI-ITX ANTEC ISK 300-65 MINI-ITX 65W BLACK INTEL CORE I3 2100T 2.50GHZ 3MB S-1155 Hvis DVI-kabel er tilkoblet vil ikke maskinen starte i det hele tatt. CPU-vifta starter men kabinettvifta bare vugger frem og tilbake fort. Det fungerer fint hvis jeg setter i DVI-kabelen etter at jeg har trykket på startknappen, så det virker som skjermen kanskje krever for mye strøm ved boot. Hvis jeg skrur av maskinen og skrur den på igjen relativt kjapt så pleier det også å fungere. Men ikke hvis jeg venter noen minutter. Det fungerer alltid hvis jeg bruker VGA eller har både VGA og DVI tilkoblet. Det fungerer dessuten fint på en 22" og en 23" via DVI, men ikke på en eldre 20" Dell 2007WFP. Det fungerer heller ikke via HDMI til en 32" Samsung LCD. Jeg har også prøvd å starte maskinen uten harddisk, uten kabinettvifte og med kun én rambrikke. Og siden PSUen i kabinettet kun er på 65W lurer jeg på om det er der feilen ligger. Men ifølge Anandtech skal oppsettet mitt fungere fint (ikke samme RAM): http://www.anandtech.com/show/4348/small-form-factor-buyers-guide/3 Jeg har også problemer med å vekke den fra sleep hvis DVI brukes. Sleep-LEDen begynner som regel da å blinke mye fortere og ustabilt og jeg må holde inne powerknappen i flere sekunder for å skru den av. Noen forslag? EDIT: Ingen problemer med en 800W strømforsyning så jeg konkluderer med at problemet er PSU i Antec ISK 300-65. Jeg satser på at det er et engangstilfelle og kommer til å reklamere. Endret 18. september 2011 av Venin Lenke til kommentar
Venin Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Selv med nytt Antec ISK 300-65 sliter den med å boote når den er tilkoblet enkelte skjermer via HDMI eller DVI. Noen som har noen gode forslag? EDIT: Reklamerte og fikk nytt hovedkort som ikke ville skru av CPU-vifta selv når maskinen var av. Fikk enda et hovedkort og endelig fungerer det fint. Endret 29. november 2011 av Venin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå