Skrollan Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Hei Jeg har nå montert ett lukket vannkjølings system i maskinen, men når jeg starter maskinen står det "CPU fan faild, shutting down to prevent overheating" dette skjer (tror jeg) fordi vifta går for sakte har kobla sånn som det stod i manualen til kjølinga at vifta skal på CPU fan og pumpa skal på chassis fan. er det noen som vet hvordan jeg kan fiske dette? Bios er veldig limitert, var en standard HP maskin.. på forhånd takk for svar mvh skrollan Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Det er egentlig bare å koble til en annen vifte på den 4-pins viftekontakten som skal være rett ved cpu. Det blir litt vanskelig å gjette seg frem til hva du skal gjøre i BIOS, når vi ikke vet hva du har av hardware. Har du en meny i BIOS som heter Power? Se om du finner CPU Fan Speed eller noe tilsvarende der. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 har nå koblet en annen vifte der hvor CPU vifta skal være. er også et problem med at HKet krever at det er en vifte koblet til på chassis vifteplassen trur løsningen blir nytt hovedkort ^^ Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Tror HPs hovedkort krever at du flytter på en jumper for å skru av viftefailchecken. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Tror HPs hovedkort krever at du flytter på en jumper for å skru av viftefailchecken. det kan virke sånn, har leita BIOS rundt etter en måte å skru av låsen men finner den ikke. er en haug med jumpere på HKet men aner ikke hvilken det er Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Det bruker å stå med liten skrift over jumperen hva det er. Evt. kan du se om du finner en digital bruksanvisning for det aktuelle hovedkortet. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Det bruker å stå med liten skrift over jumperen hva det er. Evt. kan du se om du finner en digital bruksanvisning for det aktuelle hovedkortet. skal ta en titt når jeg kommer hjem. jeg vet at det finnes en fullverdig versjon av hovedkortet men den som HP bruker er en limitert versjon hvor de har fjerna 2 RAM plasser, IDE kontakt, FLoppy kontakt og litt sånt. Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 hei igjen, har sett litt rundt på HKet nå og eneste jumperene som er der er CMOS og SPI headers har også funnet hoverkortet på HP sine hjemme sider her har prøvd med nye raskere vifter uten større hell, ser ut til at den eneste vifta som fungerer her er stock vifta men den bråker som ett uvær. noen som har noen forlag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
nec134 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 sikker på at du har kobla kontaktene riktig? kobler du ledningen tell pumpa på feil pin så starter ikke maskinen opp Lenke til kommentar
Skrollan Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 har prøvd alle mulige veier, så er rimelig sikker ja, dobbeltsjekka også med brukermanualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå