Tor r Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 I det grønne Bildet er fjernet. Beskrivelse: f/10 1/250 iso 400 Brennvidde 105 Prøvd her på og få fanget det grønne etter alt regnet som har vert.Litt usikker på om det kan kalles makro,men stort er det ikke. Henger med på digit men har litt andre ting som må prioriteres for tiden. Ha en fin helg Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Du må gjerne også kommentere småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Flott kunstnerisk og anderledes macro. Her har du lykkes bra med å fange det grønne, da den lille pinnen er helt bedekt med en eller annen mose. Liker bilde! Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Syntes dette ble flott med det grønne i naturen, masse detaljer her, men jeg synte det er litt mittstilt. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Kunstneren Tor slår til igjen Veldig flott dette. Perfekt fokus og perfekt DOFF Det eneste som trekker litt ned er sentreringen Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Flott kunstnerisk og anderledes macro. Her har du lykkes bra med å fange det grønne, da den lille pinnen er helt bedekt med en eller annen mose. Liker bilde! Takk for tilbakemelding. Syntes dette ble flott med det grønne i naturen, masse detaljer her, men jeg synte det er litt mittstilt. Takk for tilbakemelding,kan være enig i det mittstilte. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Kunstneren Tor slår til igjen Veldig flott dette. Perfekt fokus og perfekt DOFF Det eneste som trekker litt ned er sentreringen Takk for fin tilbakemelding,Kjekt du likte fokus og doff,enig i sentreringen,ble litt mye rett på.! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Kunstneren Tor slår til igjen Veldig flott dette. Perfekt fokus og perfekt DOFF Det eneste som trekker litt ned er sentreringen Takk for fin tilbakemelding,Kjekt du likte fokus og doff,enig i sentreringen,ble litt mye rett på.! Likte bilde godt, alle nyansene i grønt gir en fin dybde i bilde. Men som dere sier så er det sentrert, først tenkte jeg at jeg ville jeg helst se at fokus var i enden av kvisten siden den uthever seg i bildet grunnet brunfargen. Men etter litt studering ville jeg heller ha klipt bildet i underkant samt tilsvarende på sidene, akkurat så at man blir kvitt brunfargen/enden av kvisten, da får du også et mer symmetrisk bilde. Endret 17. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Kunstneren Tor slår til igjen Veldig flott dette. Perfekt fokus og perfekt DOFF Det eneste som trekker litt ned er sentreringen Takk for fin tilbakemelding,Kjekt du likte fokus og doff,enig i sentreringen,ble litt mye rett på.! Likte bilde godt, alle nyansene i grønt gir en fin dybde i bilde. Men som dere sier så er det sentrert, først tenkte jeg at jeg ville jeg helst se at fokus var i enden av kvisten siden den uthever seg i bildet grunnet brunfargen. Men etter litt studering ville jeg heller ha klipt bildet i underkant samt tilsvarende på sidene, akkurat så at man blir kvitt brunfargen/enden av kvisten, da får du også et mer symmetrisk bilde. Takk for tilbakemelding,du tenker litt som meg ang kvist og brunfarge,var spent på tilbakemeldinger da eg aldri blei enig med meg selv ang klipp her,så da er det alltid godt med tilbakemeldinger/synspungter Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Her syns jeg det ble mye flimrende grønt og lite å feste blikket på...Kan nok hjelpe med en kraftig beskjæring, sånn at greina og spiren får minst mulig rundt seg. Litt selektiv støyfjerning eller bluring kunne også bidra til at motivet trer bedre frem. Jeg syns absolutt bildet har sin sjarm og idéen er god Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Kreativt som vanlig fra deg Tor. Litt sentrert som noen nevner, men ellers synes jeg dette ble spennede. Veggpryd? Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Her syns jeg det ble mye flimrende grønt og lite å feste blikket på...Kan nok hjelpe med en kraftig beskjæring, sånn at greina og spiren får minst mulig rundt seg. Litt selektiv støyfjerning eller bluring kunne også bidra til at motivet trer bedre frem. Jeg syns absolutt bildet har sin sjarm og idéen er god Takk for tilbakemelding,hvordan gjør en for og få til selektiv støyfjerning? Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Kreativt som vanlig fra deg Tor. Litt sentrert som noen nevner, men ellers synes jeg dette ble spennede. Veggpryd? Takk for tilbakemelding,du tenkte rett her,veggpryd, skal ha det i A 4 på vegg,ville først få litt tilbakemelding på komp for og se om eg til slutt blir enig med meg selv. Lenke til kommentar
Astrid E. Saltveit Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Her syns jeg det ble mye flimrende grønt og lite å feste blikket på...Kan nok hjelpe med en kraftig beskjæring, sånn at greina og spiren får minst mulig rundt seg. Litt selektiv støyfjerning eller bluring kunne også bidra til at motivet trer bedre frem. Jeg syns absolutt bildet har sin sjarm og idéen er god Takk for tilbakemelding,hvordan gjør en for og få til selektiv støyfjerning? Det kan gjøres på flere måter. Det enkleste er rett og slett å bare markere det området du vil behandle. Hvis du f.eks. vil skarpe opp motivet og ta støyfjerning på bakgrunnen kan du bare gjøre det ene først, for så å velge Select inverse og ta den andre behandlingen på det som da blir markert. Andre bruker masker for å behandle bilder selektivt. Selv foretrekker jeg å utføre selektiv behandling ved å jobbe i flere lag. F.eks. kan jeg øverst ha et lag som er oppskarpet over det hele. Under dette laget kan jeg ha et lag som er behandlet med støyfjerning. Så bruker jeg viskelæret på det øverste laget for å få det som jeg vil. Jeg synes dette er en mer fleksibel metode - da kan jeg bl.a. gradere styrken på viskelæret eller jeg kan gjøre et lag mer eller mindre gjennomskinnelig, jeg kan også ha mange lag med ulik grad av oppskarping eller støydemping etc. etc. - dette kan selvsagt brukes til hvilken som helst form for etterbehandling en måtte ønske. Gøy er det også! Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. september 2011 Forfatter Del Skrevet 17. september 2011 Her syns jeg det ble mye flimrende grønt og lite å feste blikket på...Kan nok hjelpe med en kraftig beskjæring, sånn at greina og spiren får minst mulig rundt seg. Litt selektiv støyfjerning eller bluring kunne også bidra til at motivet trer bedre frem. Jeg syns absolutt bildet har sin sjarm og idéen er god Takk for tilbakemelding,hvordan gjør en for og få til selektiv støyfjerning? Det kan gjøres på flere måter. Det enkleste er rett og slett å bare markere det området du vil behandle. Hvis du f.eks. vil skarpe opp motivet og ta støyfjerning på bakgrunnen kan du bare gjøre det ene først, for så å velge Select inverse og ta den andre behandlingen på det som da blir markert. Andre bruker masker for å behandle bilder selektivt. Selv foretrekker jeg å utføre selektiv behandling ved å jobbe i flere lag. F.eks. kan jeg øverst ha et lag som er oppskarpet over det hele. Under dette laget kan jeg ha et lag som er behandlet med støyfjerning. Så bruker jeg viskelæret på det øverste laget for å få det som jeg vil. Jeg synes dette er en mer fleksibel metode - da kan jeg bl.a. gradere styrken på viskelæret eller jeg kan gjøre et lag mer eller mindre gjennomskinnelig, jeg kan også ha mange lag med ulik grad av oppskarping eller støydemping etc. etc. - dette kan selvsagt brukes til hvilken som helst form for etterbehandling en måtte ønske. Gøy er det også! Gleder meg og forsto godt fremgangmåten,har så vidt vert innom dette med lag,ser det ligger mange muligheter her! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Takk for tilbakemelding,du tenker litt som meg ang kvist og brunfarge,var spent på tilbakemeldinger da eg aldri blei enig med meg selv ang klipp her,så da er det alltid godt med tilbakemeldinger/synspungter Du kan legge alternative bilder direkte i denne tråden for og få en diskusjon rundt de forskjellige utsnittene/behandlingen, hvis du ønsker en sådan diskusjon Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. september 2011 Del Skrevet 17. september 2011 Annerledes og litt spesielt! Du skal ha cred for kreativitet iallefall! Kanskje noe i grønneste laget etter min smak! 3'er fra meg, men uten sentrering kunne det blitt 4! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg