Gå til innhold

Thailand februar 2012 - Bangkok og Phuket


enurweb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi var fire uker på Phuket i vår, og bodde på en resort som heter Laguna. Stille og rolig, men det var det vi ønsket. Vi var storfornøyd med hotellet og plassen. Hotellet ordna transport for en billig penge og vi fikk sett mange steder som ikke nødvendigvis er typiske turistplasser. Var innom Patong også, men det var en skikkelig turistplass og var litt skuffende. "Vi talar svenska" sto det på annenhver butikk..

 

Vi reiste tre voksne og to små barn, så vi hadde behov for å ha det litt stille og rolig. Kan jo være at du/dere ikke har samme preferanser ;)

Lenke til kommentar

Mitt issue med Qatar er de dårlige flytidene.

 

Og DOH skal visst være et rent kaos om man ikke flyr business/first med Qatar... Der er det bussing som gjelder på alle avganger. Blir bedre når nye DOH åpner neste år en gang. Ja de har dårlige flytider også, men det har noe med trafikken i Midtøsten. Så å si alle flyginger fra Europa til Midtøsten lander midt på natta. Norwegian har vel noe lignende opplegg til Dubai...

Lenke til kommentar

Vi var fire uker på Phuket i vår, og bodde på en resort som heter Laguna. Stille og rolig, men det var det vi ønsket. Vi var storfornøyd med hotellet og plassen. Hotellet ordna transport for en billig penge og vi fikk sett mange steder som ikke nødvendigvis er typiske turistplasser. Var innom Patong også, men det var en skikkelig turistplass og var litt skuffende. "Vi talar svenska" sto det på annenhver butikk..

 

Vi reiste tre voksne og to små barn, så vi hadde behov for å ha det litt stille og rolig. Kan jo være at du/dere ikke har samme preferanser ;)

 

Takker :)

 

Målet med Phuket er å slappe av, bade, nyte massasjer og unne seg litt luksus :) Om det er noe inreressant å oppleve tenker jeg vi gjør det litt innimellom.

Lenke til kommentar

Bussing betyr vel ikke nødvendigvis kaos og slipper ikke Biz inn på bussen?

 

Business får sin egen buss til premium terminalen. En del av kritikken jeg har lest er at air condtionen på bussene holder 15 grader selv om det tar 10-15 minutter å busse inn til terminalen, hovedterminalen er gammeldags og dårlig og flyplassen generelt oppleves som kaotisk. Dog så vil dette bli bedre neste år da den nye flyplassen vil åpne. Men de gode tilbudene de har nå og servicen ombord veier opp for dette.

 

Dog så har de kanskje den beste Diners loungen out there, selv om det bare serveres alkohol til kl 01:00 om natta (noe som vil ramme mange nordmenn, siden flytidene som du selv påpeker er håpløse). Jeg personlig sitter på gjerdet, for jeg har lyst til å prøve Qatar business, men samtidig så må jeg stenge igjen krana.

 

Man kan også sette poengene på US Dividend Miles som er flott for oss som liker billig førsteklasse. :p Og kanskje enda mer aktuelt for de fleste er at man også kan sette poeng på Lufthansa og BMI.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med de mest normale ting for en ferie? Er det bare å bade i sjøen liksom i Phuket uten å tenke på noe som helst? Ser jo for meg en del tropiske fiskarter og annet gøy som kanskje enn må se litt opp for.

 

Også hørt at mygg visstnok skal være litt plagsomt? Noen som forteller at de er storforbrukere av tigerbalsam mot dette :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan bade hvor du vil i sjøen i Phuket, ingen problemer.

 

Jeg har bodd i Phuket de siste 7 år og har fremdeles ikke hatt problemer med mygg, noen bitt nå og da, men det er alt.

 

Hvis du blir lei av turister og mas når du er i Phuket så kan du leie en kajakk og ta deg en tur ut til en av de nærmeste øyene, eller ta en padletur i en av mangroveskogene på Phuket's østkyst. Du kan leie en longtailbåt hvis du ikke gidder å padle, up to you........

 

Her en er blogg med mange forslag til padleturer ut fra Phuket:

 

http://www.kajakkiphuket.blogspot.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...