Gå til innhold

Thailand februar 2012 - Bangkok og Phuket


enurweb

Anbefalte innlegg

Hei! Prøver å kverne hodet mitt litt rundt en Thailand tur i februar og skjønner det er mange muligheter.

 

Tenkte reisen skal gå fra Kristiansand til Bangkok, deretter innelandsfly til Phuket for å så dra hjem igjen.

 

Ser for meg å utforske Bangkok og alt byen har å by på i nærmere 1 uke for å så nyte late dager i Phuket området med bading, massage og avslapning.

 

 

Kunne trengt noen tips til følgende:

  • Priser flybilletter
  • Anbefalte hoteller / resorts i Bangkok og Phuket
  • Aktiviteter Bangkok / Phuket
  • Ting å få med seg Bangkok / Phuket
  • Shopping tips
  • Generelle råd / tips

Endret av enurweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags steder du liker å feriere, men om du helst vil komme litt utenfor turiststrømmen vil jeg anbefale flere av småøyene utefor Phuket.

 

Jeg var selv ute og reiste som backpacker for et par år siden, og fant noen fine perler. Har derfor linket til reisebloggen min (www.hamacareise.com) så du kan lese mer om du vil:

Phi Phi Island

Raya Island

Similan Islands

Koh Lanta

 

Om du ikke er VELDIG glad i storbyer tror jeg kanskje en hel uke i Bangkok er i lengste laget og. Jeg ville heller dratt litt mer rundt ellers i Thailand. Thailand er et fantastisk ferieland! Lykke til med planleggingen! =)

 

(edit: Skrevet hvor sidene er linket til)

Endret av Ilera
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Var selv i Bangkok og Phuket for omtrent to år siden. Personlig var Bangkok den styggeste byen jeg noensinne har vært i, rett og slett. Skitten, uoversiktlig, full av forurensning, rotter i gatene, ingen orden i noe som helst - hvertfall ikke som jeg klarte å finne ut av de tre dagene vi var der. Vi tok en guidet tur med elvebåt rundt i byen, samt var vi innom det kongelige palasset og ellers litt rundtom på nattmarkedene. Vi opplevde i tillegg at byen var så kronglete at taxisjåførene kjørte seg vil og måtte stoppe og spørre om veien til dit vi skulle.

 

Derimot kan jeg uten tvil anbefale Montien Riverside Hotel som et utrolig pent og ryddig hotell som hadde orden på sakene sine. Vi var der under en fullmånefestival (om jeg ikke husker helt feil), og hotellet hadde et ganske herlig arrangement i forbindelse med dette. God frokost, betjening som var både flinke og gode i engelsk, gode til å organisere både taxiturer og guidede turer for oss.

 

Personlig var tre dager i Bangkok mer enn nok. Skal dog sies at jeg ikke er noe bymenneske.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Var selv i Bangkok og Phuket for omtrent to år siden. Personlig var Bangkok den styggeste byen jeg noensinne har vært i, rett og slett. Skitten, uoversiktlig, full av forurensning, rotter i gatene, ingen orden i noe som helst - hvertfall ikke som jeg klarte å finne ut av de tre dagene vi var der. Vi tok en guidet tur med elvebåt rundt i byen, samt var vi innom det kongelige palasset og ellers litt rundtom på nattmarkedene. Vi opplevde i tillegg at byen var så kronglete at taxisjåførene kjørte seg vil og måtte stoppe og spørre om veien til dit vi skulle.

 

Derimot kan jeg uten tvil anbefale Montien Riverside Hotel som et utrolig pent og ryddig hotell som hadde orden på sakene sine. Vi var der under en fullmånefestival (om jeg ikke husker helt feil), og hotellet hadde et ganske herlig arrangement i forbindelse med dette. God frokost, betjening som var både flinke og gode i engelsk, gode til å organisere både taxiturer og guidede turer for oss.

 

Personlig var tre dager i Bangkok mer enn nok. Skal dog sies at jeg ikke er noe bymenneske.

 

 

God tilbakmelding :) Har tenkt litt på dette. Tror det blir mesteparten av tiden i Phuket ja.

 

Noen moro ting å delta på i Phuket?

Lenke til kommentar

En ukjent bruker på forumet og veldig mange linker til en ukjent firma. Det har vel enda ikke heldt i Internets historie at den brukeren da ikke hadde noe med det firmaet å gjøre.

 

Kanskje du skal være litt åpen og si hvilken relasjon du har til dette firmaet?

 

Hehe, er nok ikke noe firma kjære deg! Er bare en reiseblogg.. Og er bare for å vise de forskjellige plassene. Er vanskelig for folk å vite noe om stedet ved bare å høre navnet, og siden jeg har skrevet om stedene da jeg var på reise, tenkte jeg det var greit å linke det dit. Ikke noe verre enn det ;)

Lenke til kommentar
Hehe, er nok ikke noe firma kjære deg! Er bare en reiseblogg..
Fint du la til hva det var for noe. Om du visste hvor mange som bare streifer innom diverse forum med spamlinker... Jeg klikker av prinsipp ikke på linker som ukjente brukere dumper uten beskrivelse så jeg så ikke at det var en reiseblogg. Om du bare er åpen om hva det er så får du faktisk flere klikk.
Lenke til kommentar
Hehe, er nok ikke noe firma kjære deg! Er bare en reiseblogg..
Fint du la til hva det var for noe. Om du visste hvor mange som bare streifer innom diverse forum med spamlinker... Jeg klikker av prinsipp ikke på linker som ukjente brukere dumper uten beskrivelse så jeg så ikke at det var en reiseblogg. Om du bare er åpen om hva det er så får du faktisk flere klikk.

 

Takk for tipset ;) Er nok lurt det ja!

Lenke til kommentar

Jeg sitter virkelig på gjerdet med Qatar altså. BKK har interessante priser i vinterferien, men så har man også en meget interessant businesspris. Altså jeg har penger nok, men har innsett at krana bør stenges igjen etter sommerens herjinger... Nå har jeg nå en stabil inntektskilde. Altså valget står mellom 4500 NOK for monkey hele veien eller 11000 NOK for business og bra comfort. De andre biztilbudene til Qatar var uinteressante da man må opp i 15k til SIN og det blir noe dyrt, da ville jeg heller ha brukt 20k på en Australiatur i biz. ALtså jeg har jo prøvd firstclass med Lufthansa, United og Swiss, men Qatar skal liksom ha det lille ekstra og de får veldig bra omtale. Thailand er et land jeg har hatt lyst til å besøke lenge. Jeg tenker liksom slik at summen er bare 2000 mer enn det jeg betalte t/r Hawaii i MONKEY hele veien. Uff jeg sliter virkelig med å bestemme meg. 11k er mye penger, men samtidig er det kult å oppleve premium klasse i et sandkasseselskap. Jeg kan jo også sette miles på US Airways eller Lufthansa.

 

Jeg ser også at økonomibilletten på direkteflyet med Thai bare er en 500 kroner billigere enn businessprisen til Qatar. Premiumterminalen man får tilgang på i Doha har jeg hørt mye bra om. Jeg bevilger meg heller ikke noe særlig med hotell, jeg bor heller på billige vandrehjem.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...